اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کلنگ احداث ساحل جنوبی بر پیکره جاده کلنگی جزیره زده شد

عملیات اجرایی دو پروژه جاده ساحل جنوبی قشم به طول 35 کیلومتر و ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شد.

کلنگ احداث ساحل جنوبی بر پیکره جاده کلنگی جزیره زده شد

به گزارش خبرنگار فارس از قشم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم بیان کرد: اجرای بزرگراه ساحل جنوبی با اعتباری بالغ بر هزار و 100 میلیارد ریال در عرض سه سال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، هلدینگ تخصصی دریایی و موسسه عمران صنعت به انجام خواهد رسید.

علی درویش پور بیان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم برای حل مشکلات ساکنان جزیره و بهبود شرایط برای جذب سرمایه گذاران و رونق تولید و کسب و کار از تمامی امکانات و ظرفیت های استفاده می کند.

وی اظهار کرد: در آینده نزدیک و با آغاز پروژه بزرگ عمرانی احداث بزرگراه غرب جزیره به طول ۷۵ کیلومتر (از فرودگاه به باسعیدو) گام مهمی برای توسعه متوازن در تمام نقاط قشم برداشته می شود.

امام جمعه شهرستان قشم نیز گفت: با انجام پروژه های عمرانی و زیربنایی توسط سازمان منطقه آزاد قشم با هدف خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات آن ها، اعتماد عمومی به عملکرد مسوولان به ویژه دولت بیشتر می شود.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی تاکید کرد: همانگونه که اقدامات انجام شده را باید دید، به کاستی ها نیز باید نگاه ویژه ای داشت؛ چرا که برخی محرومیت هایی که در قشم دیده می شود در بشاگرد هم قابل رویت نیست.

وی تاکید کرد: وجئد برخی محرومیت ها و تبعیض ها در این جزیره در شان این جزیره نیست و ذوق بسیاری از افراد را از زیبایی های خدادادی و شکاف طبقاتی کور می کند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم نیز گفت: احداث بزرگراه ساحل جنوبی با توجه به حجم ترافیک عبوری و وجود نقاط حادثه خیز، می تواند به افزایش ایمنی جاده ها و کاهش آمار تصادفات در این محور کمک کند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی اظهار داشت: احداث جاده دسترسی روستاهای دفاری و کابلی در چند سال گذشته توانست علاوه بر کاهش تصادفات، به توسعه گردشگری نیر کمک شایانی کند.

نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بیان داشت: نمایندگان مجلس در کنار سازمان منطقه آزاد قشم و سایر دستگاه های اجرایی با تمام قوا برای رفع نیازهای مردم و مشکلات موجود در این منطقه تلاش می کنند.

احمد مرادی، حل مشکلات مربوط به تامین آب آشامیدنی باکیفیت در تمام نقاط جزیره قشم را یکی از موضوعات اصلی جزیره دانست و افزود: با همکاری تمام بخش ها و فعالیت های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تفاهم نامه با آب و فاضلاب کشور، امیدواریم در آینده نزدیک مشکل یاد شده حل شود.

نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مناطق آزاد برای اینکه خدمت رسان باشند، باید براساس راهبردها و نقشه راه تهیه شده عمل کنند.

محمد آشوری تازیانی نیز در این مراسم بیان داشت: عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم طی سال های گذشته در حوزه های زیرساختی، اقتصادی، گردشگری و خدمت رسانی به ساکنان به اندازه ای بوده که شاهد بهبود شاخص ها بوده‌ایم.

نماینده دیگر بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: احداث بزرگراه ساحل جنوبی قشم به لحاظ حجم عمرانی یکی از ابرپروژه های عمرانی که می تواند به بهبود کیفیت زندگی ساکنان جزیره و افزایش ایمنی جاده ها کمک کند.

منصور آرامی ادامه داد: فلسفه وجودی مناطق آزاد رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار است اما به علت کمبود منابع، آن ها مشغول جبران عقب ماندگی های حوزه های زیرساختی شده اند و از این منظر باید از نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور قدردانی کرد.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: در جزیره زیبای قشم انجام فعالیت های عمرانی و زیرساختی با در نظر گرفتن پیوست های محیط زیستی و حفظ و رونق ظرفیت های گردشگری انجام می شود.

سعید رضا مختاری، بیان داشت: برای اجرای پروژه شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس، حدود 3 هزار میلیارد ریال هزینه شد  و برای نصب هر شمع حدود 17 هزار تن عملیات بتنی انجام شد مه در صورت اجرای کامل این پروژه، اولین پل کابلی خلیج فارس خئاهد شد.

وی تاکید کرد: می توان از ظرفیت جنگل های حرا در راستای توسعه گردشگری حلال و اسلامی استفاده کرد تا با استفاده از تمامی ظرفیت های کشور، در مسیر بهبود اقتصاد و توسعه متوازن جزیره و کشور گام برداشت.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول