اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ملکی‌فر: رویدادهای «پیوند»و«دوشنبه‌های استارت‌آپی» حلقه اتصال سرمایه‌گذاران با طرح‌های سرمایه‌پذیر است

اولین رویداد «استان‌آپ» صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف اتصال سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها به طرح‌های سرمایه‌پذیر و هسته‌های فناور در استان کرمان برگزار شد. در این رویداد استارت‌آپ ضمن تشریح ویژگی‌های محصول خود، تقاضای سرمایه‌گذاری خود را اعلام کردند.

ملکی‌فر: رویدادهای «پیوند»و«دوشنبه‌های استارت‌آپی» حلقه اتصال سرمایه‌گذاران با طرح‌های سرمایه‌پذیر است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی‌صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سیاوش ملکی‌فر در اولین رویداد استانی «‌استان‌آپ» در کرمان درباره هدف از برگزاری رویدادهای صندوق نوآوری برای بهم‌رسانی ایده و سرمایه گفت: ما رویدادهای «پیوند» و «دوشنبه‌های استارت‌آپی» را به منظور اتصال سرمایه‌گذاران و شتاب‌‌دهنده‌ها با طرح‌های سرمایه‌پذیر برگزار می‌کنیم و تاکنون نیز 6 رویداد «پیوند» و 29 رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» را برگزار کرده‌ایم. 

وی در ادامه درباره همکاری صندوق نوآوری با صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های جسورانه بورسی برای حمایت از ایده‌های فناور و طرح‌های دانش بنیان و نوآور گفت: تاکنون مبلغ 852 میلیارد تومان اعتبار در اختیار صندوق‌های پژوهش و فناوری و 313 میلیارد تومان در اختیار چند صندوق جسورانه قرار داده‌ایم.

ملکی‌فر به ملاحظات مهم صندوق نوآوری در عدم دخالت در مدیریت کسب‎وکارهای استارت‌آپی اشاره کرد و افزود: در این ملاحظات، نباید ژن دولتی را به استارت‌آپ‌ها و تیم‌های فناور تزریق کرد. تعادل بازار را نباید بهم زد، لذا بخش خصوصی باید تقویت و بازی برای این بخش جذاب‌تر شود. در این ملاحظات دقت می‌کنیم که دولت بزرگ و بزرگ‌تر نشود و در نهایت، منابع مالی موردنیاز زیست بوم فراهم باشد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تعداد شتابدهنده‌های فعال در کشور را 80 شتابدهنده اعلام کرد و گفت: شتابدهنده‌ها برای حمایت استارت‌آپ‌ها چندین خدمت از صندوق نوآوری دریافت می‌کنند که تسهیلات قرض‌الحسنه سرمایه بذری تا سقف 500 میلیون تومان، تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه رهن تا سقف سه میلیارد تومان، تسهیلات قرض‌الحسنه سرمایه در گردش تا سقف سه میلیارد تومان، حمایت بلاعوض توانمندسازی تا سقف 600 میلیون تومان و هم‌سرمایه‌گذاری برای تامین سرمایه بذری مورد نیاز طرح‌ها از جمله این تسهیلات است. 

ملکی‌فر به رویداد استان‌آپ کرمان اشاره کرد و افزود: فراخوان رویداد از خرداد 1400 با مشارکت 42 کسب‌وکار نوپا و استارت‌آپ از سطح استان کرمان آغاز شد. در طول این مدت اقداماتی نظیر برگزاری پنج جلسه با فعالان زیست‌بوم استان برای معرفی رویداد استان‌آپ، 6 جلسه(18 ساعت) آموزشی و توانمندسازی، 42 ساعت منتورینگ و مشاوره آنلاین، انتخاب 20 تیم برای منتورینگ و مشاوره، برگزاری 80 ساعت منتورینگ و مشاوره حضوری انجام شد و در نهایت 13 استارت‌آپ برای ارائه نهایی به سرمایه‌گذاران و شتابدهنده‌ها انتخاب شدند تا در اولین رویداد استانی «استان‌آپ» در کرمان حضور داشته باشند.

 

«استان‌آپ» با هدف کمک به جریان سرمایه در سطح استان‌ها برگزار می‌شود

در ادامه رویداد «استان‌آپ» کرمان، دکتر مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این رویداد با شعار 31 گام تا شکوفایی با هدف کمک به جریان سرمایه در سطح استان‌های کشور با حمایت صندوق نوآوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شتابدهنده‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز رشد از مهمترین مراکز حمایت کننده‌ برای برگزاری رویدادهای پیوند و «دوشنبه‌های استارت‌آپی» هستند، بیان کرد: با توجه به اینکه شاهد ثمره خوبی در برگزاری رویدادهای پیوند و «دوشنبه‌های استارت‌آپی» از سال گذشته در صندوق نوآوری بوده‌ایم، بر خود واجب دانسته تا علاوه بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، از استارت‌آپ‌ها نیز در راستای ایجاد و حمایت از کسب و کارها حمایت کنیم.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق نوآوری به واسطه شتابدهنده‌های دانش بنیان و عاملین سرمایه‌گذاری خود، جذب سرمایه را به سمت شتابدهنده‌ها هدایت می‌کند.

بغدادی درباره برگزاری رویداد «استان‌آپ» در استان‌های مختلف کشور، گفت: اگرچه ما رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» را از تهران آغاز کردیم اما میزبان 40 درصد از استارت‌آپ‌های خارج از تهران نیز بودیم. «استان‌آپ» در واقع در راستای کمک به جریان سرمایه در سطح استان‌های کشور با حمایت صندوق نوآوری برگزار می‌شود. برای «استان‌آپ» کرمان نیز از خرداد ماه سال جاری کارها را آغاز کرده و فراخوان آن را اعلام کردیم. با کارگزار صندوق نوآوری و فعالان استان نیز در جهت شناسایی تیم‌های استارت‌آپی نشست‌های مختلفی برگزار و جلسات آموزش و منتورینگ تشکیل و مرحله غربالگری انجام شد.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان خاطرنشان کرد: در فراخوان «استان‌آپ» در کرمان 42 تیم ثبت‌نام کردند که به دنبال آن 20 تیم برای حضور در جلسات حضوری و منتورینگ انتخاب شدند و در نهایت از این تعداد 13  تیم در «استان‌آپ» حضور پیدا کردند.

 

تامین سرمایه از چالش‌های اصلی حوزه فناوری و کسب و کارهای فناورانه است

در ادامه این رویداد نیز مسعود رضایی‌زاده، معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمان در سخنانی گفت: صندوق نوآوری حمایت‌های خود را از شرکت‌های دانش بنیان افزایش داده و با برگزاری رویدادهای «پیوند» و «دوشنبه‌های استارت‌آپی» برای اتصال سرمایه‌گذار با سرمایه‌پذیر اقدام کرده است.

وی تامین مالی و سرمایه‌گذاری را مرحله اولیه استارت‌آپ‌ها دانست و افزود: صندوق‌ها در مراحل دوم و سوم تامین سرمایه برای ایجاد کسب و کارها وارد کار می‌شوند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمان تصریح کرد: صاحبان ایده در مراکز رشد، برای برگزاری استان‌آپ کرمان همکاری کردند و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک، چالش‌های سرمایه‌گذاری در این اکوسیستم را رفع کنیم. 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول