اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فصلی پربرکت در صنعت میگو گلستان پس از رفع کامل بیماری لکه سفید

مدیر کل شیلات گلستان گفت: امسال در ۸۰ مزرعه بچه میگو با میانگین تراکم ۱۱۱ هزار و ۲۳۸ قطعه در هکتار ذخیره‌سازی شده بود که خوشبختانه برداشت امروز فصلی پربرکت را در صنعت میگو استان نوید می‌دهد.

فصلی پربرکت در صنعت میگو گلستان پس از رفع کامل بیماری لکه سفید

سیدجواد قدس‌علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه برداشت میگو برای دومین سال متوالی پس از رفع کامل بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو گمیشان، آغاز شد، اظهار کرد: سال جاری یک‌هزار و ۲۳۶ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان زیر کشت این محصول رفته است که پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و ۵۰۰ تن میگو برداشت شود.

وی با اشاره به میزان تراکم مزارع کشت میگو تصریح کرد: امسال در ۸۰ مزرعه بچه میگو با میانگین تراکم ۱۱۱ هزار و ۲۳۸ قطعه در هکتار ذخیره‌سازی شده بود که خوشبختانه برداشت امروز فصلی پربرکت را در صنعت میگو استان نوید می‌دهد.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: بچه میگوهای مورد نیاز مجتمع پرورش میگو گمیشان امسال با اطمینان کامل از نظر سلامت، از مراکز تکثیر استان‌های جنوبی کشور و مرکز تکثیر بچه میگو محک گمیشان تامین شده بود.

وی با بیان اینکه تمامی مزارع پرورش میگو امسال تحت پوشش بیمه اجباری قرار گرفته‌اند خاطرنشان کرد: بیمه کردن مزارع به عنوان یک امر اجباری در فصل پرورش امسال نیز دنبال شد و در حال حاضر تمامی مزارع پرورش میگو تحت پوشش بیمه قرار دارند.

قدس علوی با بیان رضایتمندی از وضعیت پرورش میگو در این مجتمع خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع بیماری لکه سفید در سال ۱۳۹۸ در مجتمع پرورش میگو گمیشان، شاید کمتر کسی امید به تولید مجدد و بدون وقفه میگو در این مجتمع داشت چرا که در همه جای دنیا و کشور معمولا پس از یک دوره بیماری، مزارع بلافاصله آمادگی پرورش مجدد را نخواهند داشت اما امسال برای دومین سال متوالی بدون روئیت بیماری، می‌توان به اطمینان رسید که بیماری لکه سفید در مجتمع پرورش میگو گمیشان کاملا ریشه‌کن شده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول