اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز علت اکثر تصادفات

سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: اکثر تصادفات به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز رخ می‌دهد پس توجه به این نکته مهم لازم است که تفاوت زمان رسیدن به مقصد در رانندگی با عجله و شتاب و رانندگی همراه با صبر و حوصله تنها دقایقی است.

ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز علت اکثر تصادفات

مهدی خمر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با توجه به روزهای پایانی تابستان و خنک شدن نسبی هوا بسیاری از شهروندان در این مقطع زمانی و فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس قصد سفر کرده و به همین خاطر ترددهای جاده ای در این ایام زیاد و احتمال وقوع تصادفات و حوادث ناگوار جاده ای نیز بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم بررسی فنی خودرو قبل از مسافرت گفت: شهروندان عزیز قبل از هرگونه مسافرت با خودروی شخصی، از نداشتن نقص فنی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل و با مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم تخطی از سرعت مطمئنه را شرط اصلی رانندگی در جاده ها برشمرد و بر لزوم استراحت کافی و عدم خوب آلودگی رانندگان تأکید کرد.

خمر به رانندگان عزیز توصیه کرد: در هنگام خستگی با توقف در محل ایمن دقایقی استراحت کرده زیرا که خواب آلودگی هنگام رانندگی بسیار فریبنده است و بی آن که احساس شود ناگهان چشم ها را می بندد، حتی یک لحظه خوابیدن در هنگام رانندگی نیز می تواند وقوع حادثه را موجب شود.

وی ادامه داد: اکثر تصادفات به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز رخ می دهد پس توجه به این نکته مهم لازم است که تفاوت زمان رسیدن به مقصد در رانندگی با عجله و شتاب و رانندگی همراه با صبر و حوصله تنها دقایقی است.

خمر یادآور شد: سرنشینان تمرکز راننده را با مشغول کردن وی به موارد دیگر از بین نبرند زیرا که توجه کامل به رانندگی از مهمترین اصول رانندگی ایمن است.

سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان افزود: استفاده همه سرنشینان از کمربند ایمنی در طول سفر ضروری بوده زیرا که در تصادفات کمربند ایمنی توانسته جان هزاران نفر را نجات داده و از طرفی کودکان نیز در صندلی مخصوص خود قرار داده شوند و از گذاشتن آنان در ردیف جلو و یا در آغوش گرفتن و یا بستنن با کمربند ایمنی خود اجتناب شود.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان پلیس راه شمال استان به طور شبانه روزی در جاده ها حضور داشته و علاوه بر نظارت بر رفتار ترافیکی رانندگان، خدمات لازم را به هموطنان ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول