اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خبرهای خوبی از گشایش اقتصادی در کشور داریم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خبرهای خوبی از گشایش اقتصادی در کشور داریم و پیش‌بینی ما بهبود شرایط اقتصادی کشور است که اثرات آن را در سراسر ایران و استان کرمان خواهیم دید.

خبرهای خوبی از گشایش اقتصادی در کشور داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار داشت: حدود 40 درصد از واحدهای تولیدی استان کرمان نیمه‌فعال هستند، 25 درصد تعطیل و حدود 35 درصد فعال و در حال کار هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای بهبود شرایط واحدهای تولیدی باید به تعیین‌تکلیف واحدهای تعطیل و نیمه فعال بپردازیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی با اشاره به تعامل بین دولت و مجلس اضافه کرد: خبرهای خوبی از گشایش اقتصادی در کشور داریم و پیش‌بینی ما بهبود شرایط اقتصادی کشور است که اثرات آن را در سراسر ایران و استان کرمان خواهیم دید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: شرکت مس در زمینه گردش مالی بر اساس قانون عمل نکرده است و گردش مالی بنگاه‌های بزرگ را اگر در اختیار واحدهای کوچک قرار دهیم اتفاقات خوبی روی می‌دهد.

پورابراهیمی عنوان کرد: بازار سرمایه بهترین ظرفیت است و امروز بازار سرمایه در کشور ما می‌تواند بر اساس پروژه تامین مالی کند.

وی از معیشت مردم، اشتغال جوانان و توسعه به عنوان دغدغه‌های اصلی در استان کرمان نام برد و تصریح کرد: موضوع ما در استان کرمان مطالبات سیاسی نیست و مطالبات سیاسی هیچ جایگاهی ندارد.

بیکاری در کرمان بالاتر از متوسط کشوری

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: طی سال جاری هر ماه یک جلسه شورای گفت‌و‌گوی استان کرمان برگزار شده است و امیدوارم این جلسات بتواند اثرات خوبی در توسعه استان کرمان داشته باشد.

وی ابراز کرد: صنایع کوچک یکی از مسائل مهم در کشور است و آمار و ارقام صنایع کوچک نشان دهنده یک رهاشدگی و بی‌توجهی به این موضوع است و همه توجه به صنایع بزرگ استان کرمان معطوف شده است.

طبیب‌زاده ادامه داد: خالص اشتغال استان کرمان منفی 33 هزار و رتبه بیکاری به 10 رسیده و از متوسط کشوری بالاتر رفته است و ما باید بر صنایع کوچک تمرکز داشته باشیم زیرا می‌تواند سهمی در بنیه صنعتی هر کشور و اشتغال در منطقه داشته باشد.

طبیب‌زاده عنوان کرد: صنایع کوچک به قانون و متولی خاص نیاز دارد و باید به صنایع کوچک توجه داشته باشیم.

مردم باید به رفاه نسبی برسند

استاندار کرمان هم در این نشست اظهار کرد: مشکل کشور ما مسائل اقتصادی است و به همین علت رهبری سال‌های اخیر بر مسائل اقتصادی تمرکز کرده‌اند و باید از این شرایط عبور کنیم و مردم به رفاه نسبی برسند.

علی زینی‌وند ابراز داشت: 12 هزار شغل را بر اساس گردش مالی حساب شرکت‌های بزرگ استان کرمان تعریف کرده‌ایم و 18 هزار شغل هم با ستاد اجرایی فرمان امام تفاهم امضا کرده‌ایم.

انتهای پیام/80019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول