اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آب روستای «دشه» پاوه هیچ مشکلی ندارد‌/ آبی که می‌نوشید، پاک است

طی چند روز گذشته به دلیل انسداد فاضلاب روستای دشه شهرستان پاوه و نزدیکی آن به چشمه اصلی تامین کننده آب شرب اهالی، بخشی از فاضلاب وارد آب شد و موجب مسمومیت برخی از اهالی شد، که پس از انجام اقدامات اصلاحی مرکز بهداشت این شهرستان اعلام کرد آب شرب روستا هیچ مشکل و آلودگی ندارد و از امروز قابل شرب است.

آب روستای «دشه» پاوه هیچ مشکلی ندارد‌/ آبی که می‌نوشید، پاک است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پنجشنبه هفته گذشته( هیجدهم شهریورماه) به دلیل انسداد فاضلاب روستای دشه شهرستان پاوه و نزدیکی آن به چشمه اصلی تامین کننده آب شرب اهالی، بخشی از فاضلاب وارد آب شرب روستا شد و موجب مسمومیت برخی از اهالی شد.

پرسنل بهداشت محیط و مبارزه با بیماری پس از  اخذ گزارشاتی در خصوص آلودگی چشمه و مخزن آب روستای دشه به محل اعزام شدند و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که خط انتقال فاضلاب این روستا مسدود شده و تلاش‌های آنان حتی استمداد از آتش‌نشانی برای رفع مسدودی، به نتیجه نرسید. 

تعداد ۱۱۴ نفر از اهالی این روستا با علایم گاستروآنتریت به بیمارستان قدس پاوه مراجعه که از این تعداد ۷ نفر کودک و ۴ نفر بزرگسال بستری می‌شوند و مابقی هم به صورت سرپایی تحت درمان قرار می‌گیرند، البته حال عمومی موارد بستری هم خوب گزارش شد و پس از دریافت مراقبت‌های درمانی از بیمارستان ترخیص شدند.

با مداخله مرکز بهداشت و آب و فاضلاب از همان روز اقدامات اصلاحی صورت گرفت، اما با توجه به صعب‌العبور بودن روستا دستگاه کلریناتور گازی(ضدعفونی‌کننده) توسط شرکت آب و فاضلاب منتقل می‌شود و ظاهرا چون فاضلاب قدیمی بوده جوابگو نبوده و با پیشنهاد مسؤولان شهرستان تصمیم‌گیری می‌شود حدود ۱۳۰ متر لوله تعویض شود، ولی بلافاصله به صورت مقطعی تا زمانی که لوله گذاری انجام شود منبع مسیر ورود فاضلاب به داخل چشمه درست می‌شود و آب سالم وارد شبکه می‌شود.

ولی مسؤولان مرکز بهداشت به اهالی توصیه می‌کنند که فعلا برای شرب از آب استفاده نکنند که پس از گذشت یک‌هفته، واسع رسولی، دهیار روستای دشه، خبر از قابل شرب بودن آب این روستا می‌دهد.

رسولی اظهار داشت: با پیگیری و حضور چند باره در مرکز بهداشت پاوه با نمونه‌گیری‌های مدام آب شرب روستا، که سه نمونه طی سه روز در نقاط مختلف روستا به آزمایشگاه استان ارسال شده تمام نمونه‌ها سالم و آب از امروز قابل شرب اعلام می‌شود.

وی گفت: آب شرب روستا طی این سه روز سالم و بهداشتی بوده و دلیل تاخیر در اعلام آن از طرف شبکه بهداشت پاوه حساسیت و رسیدن به حصول اطمینان کامل از پاک بودن آب بوده است، امروز با مجوز مرکز بهداشت پاوه دستور انتقال آب شرب به مدار لوله‌کشی داده شده است.

رسولی به اهالی روستای دشه اطمینان خاطر داد، که آب شرب روستا هیچ مشکل و آلودگی ندارد و از مردم روستا خواست در مصرف درست آب صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول