اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

الجزائر درخواست میانجی‌گری امارات برای ازسرگیری روابط با مغرب را تکذیب کرد

یک مقام الجزائر اخبار برخی رسانه‌ها درباره درخواست این کشور از امارات برای میانجی‌گری جهت ازسرگیری روابط با مغرب را تکذیب کرد.

الجزائر درخواست میانجی‌گری امارات برای ازسرگیری روابط با مغرب را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عمار بلانی» فرستاده ویژه الجزائر در امور کشورهای مغرب عربی (لیبی، تونس، موریتانی و مغرب) و صحرای غربی گفت که قاطعانه اخبار برخی رسانه‌های مغرب درباره درخواست الجزائر از امارات برای میانجی‌گری جهت احیای روابط با رباط را رد می‌کند.

بلانی تصریح کرد که پشت این شایعات شبکه‌های اجتماعی و نهادهای شناخته شده مغرب قرار دارند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، بلانی افزود که هدف از این شایعات و اخبار کذب، خدشه‌دار کردن مواضع اصولی الجزائر است و این هجمه رسانه‌ای در راستای طرح‌های جنگ الکترونیک همسایه متخاصم (مغرب) علیه ماست.

برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اخباری مبنی بر ارائه پیشنهاد الجزائر به مغرب از طریق امارات منتشر کردند مبنی بر اینکه الجزائر به مغرب پیشنهاد کرده که دیگر سخنی درباره منطقه القبائل به میان نیاورد و در ازای آن الجزائر روابط دیپلماتیک با رباط را ازسر خواهد گرفت. این رسانه‌ها مدعی شدند که مغرب این پیشنهاد را رد کرده است.

سفر اخیر «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مغرب و اظهارات وی علیه الجزائر باعث بروز اختلافات بین این دو کشور شده است و پس از آن « رمطان لعمامره» در یک نشست خبری، از قطع روابط دیپلماتیک این کشور با مغرب  به دلیل «رویکردهای خصمانه رباط» خبر داد و گفت که الجزایر، سیاستهای یکجانبه مغرب را نمی‌پذیرد و «روشن است که مغرب از اصولی دست برداشته است که روابط الجزایر با مغرب را عادی می‌کند».

لعمامره چند روز پیش نیز در حاشیه نشست اتحادیه عرب در قاهره تأکید کرد که موضوع قطع روابط الجزائر و مغرب یک تصمیم حاکمیتی و نهایی و غیرقابل انصراف است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول