اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گلرو: بنیادهای مردمی اول انقلاب از رسالت خود دور شده‌اند

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: بنیادهایی که اوایل انقلاب شکل گرفتند از رسالت خود دور شدند. بنگاه‌داری برای بنیادهای مردمی بعد از انقلاب سم مهلک است.

گلرو: بنیادهای مردمی اول انقلاب از رسالت خود دور شده‌اند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عباس گلرو در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه 24 شهریور ماه) گفت: اگر از من بپرسند اولویت امروز جامعه چیست، پاسخ خواهم داد؛ فرهنگ. نه اینکه اقتصاد و معیشت اهمیت ندارد، بلکه وضعیت کنونی اقتصاد و معیشت مردم معلول فرهنگ غلط است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به اندازه‌ای که به ساخت و ساز اقتصاد نیاز داریم، به ساختن فکر، اندیشه و فرهنگ نیازمندتریم، چون امروز فرهنگ ما در معرض خطر جدی است. فرهنگ یکی از دو اولویتی است که رهبر معظم انقلاب به مجلس توصیه فرمودند.

وی افزود: ما به دولت جناب آقای رئیسی امیدواریم و می‌دانیم که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد، اما با کمتر و بیشتر کار کردن دولت‌ها مشکل ریشه‌ای حل نمی‌شود. اگر دولتی بیاید که بسترساز رانت،‌ فساد و بی‌عدالتی باشد و سپس دولتی انقلابی که پرچمدار مبارزه با فساد است بر سر کار بیاید، ممکن است چند صباحی مشکل حل و ضعف دولت قبلی جبران شود، اما مسأله اساسی حل نمی‌شود. چون جامعه ساختارمحور نیست بلکه کارگزار محور است و بر اساس سلیقه روسا، وزرا و وکلا اداره می‌شود نه بر اساس فرهنگ‌سازی‌ بنیادین و قوانین الزام‌آور.

گلرو خاطرنشان کرد: فرهنگ ریشه در آموزش دارد، از دولت آقای رئیسی انتظار است که توجه جدی به حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش داشته باشند؛ چراکه اساس توسعه نیروی انسانی است و اگر می‌خواهیم آینده ایران را درست بسازیم و نسل متعادل تربیت کنیم باید آموزش و پرورش را به لحاظ بودجه، امکانات و نیروی انسانی دریابیم. باید دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم. باید تبدیل وضعیت نیروهای نهضتی، خرید خدمات، حق التدریسی و معلم مدارس غیردولتی را حل کنیم تا بتوانند با ذهن آسوده نسل آینده را تربیت کنند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در میان همه نعمت‌ها، دو نعمت بزرگ داریم؛ مردم و رهبری. اما نقص و ایراد کار ما کجاست؟ ایراد در نوع نگاه ما و مدیریت وارونه امور است. بخش عمده‌ای از مشکلات مردم ناشی از سوء عملکرد سیستم خدمات اداری است. با مقررات زائد و دیوان‌سالاری و کاغذبازی گره به کار مردم افتاده و نارضایتی عمومی پدید آمده است.

وی افزود: ایراد دیگر نحوه برخورداری و توزیع امکانات و منابع است. فلسفه وجودی دستگاه‌های دولتی خدمت به مردم و رساندن امکانات به صاحبان اصلی یعنی مردم است، اما در عمل شاهد نوعی وارونگی هستیم. دستگاه‌های دولتی از بهترین ساختمان‌ها، بهترین خودروها، بهترین هتل‌ها و اماکن سیاحتی و زیارتی، بهترین امکانات برای پرسنل و بیمه درمانی برخوردارند. در حالی که امکانات باید در اختیار مردم قرار گیرد.

گلرو خاطرنشان کرد: زمین برای خداست و به ساکنانش تعلق دارد، تا در آن سکونت کنند و آرام گیرند، دولت‌ها آمده‌اند امور را نظم ببخشند تا هرج و مرج نشود، نه اینکه زمین به کابوس برای مردم تبدیل شود. دولت باید با حذف قیمت زمین از ساخت مسکن شرایط را برای مردم به ویژه جوانان تسهیل کنند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنیادهایی که اوایل انقلاب شکل گرفتند از رسالت خود دور شدند. بنگاه‌داری برای بنیادهای مردمی بعد از انقلاب سم مهلک است.

وی افزود: در نهایت همه این مشکلات ناشی از فرهنگ غلطی است که متأسفانه جا افتاده و بی‌جهت گره به کار مردم افتاده است.

گلرو همچنین با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود به ویژه در بحث آبرسانی از مسئولان خواستار رسیدگی و حل این مشکلات شد.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول