اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

امضا پای قراردادی به درازای عمر کرونا

گروه جهادی ولایت با دیدن فداکاری کادر درمان و از خودگذشتگی آنان تصمیم گرفتند به یاد دوران دفاع مقدس تا آخرین روز شکست کرونا در بیمارستان پیروز بمانند.

امضا پای قراردادی به درازای عمر کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وقتی نخستین مورد کرونا در کشور شناسایی شد عده‌ای تصور مرگ‌ومیر میلیونی ناشی از کووید ۱۹ را داشتند زیرا کادر درمان و بیمارستان‌های کشور آماده پذیرایی از این ویروس ناخوانده نبودند.

ولی در آن روزها بودند نیروهای مخلصی که با جان‌ودل وارد میدان مبارزه با کرونا شده تا شاید بتوانند بخشی از آسیب‌های واردشده بر جامعه را التیام بخشیده و از مشکلات واردشده به خانواده‌ها بکاهند.

 

نام گروه‌های جهادی فکر انسان را معطوف به حضور در مناطق محروم و ساخت مسجد و منازل کوچک می‌برد ولی بعد از شیوع کرونا نگاه‌ها به گروه‌های جهادی تغییر یافت زیرا این قشر از جامعه با تبعیت از حاج قاسم سلیمانی به دستور مقام معظم رهبری در خصوص کنترل کرونا لبیک گفته و از جان و مال خود در این‌ راه گذشتند زیرا آنان معتقدند بنی‌آدم‌ اعضا یکدیگرند.

مگر می‌شود بحرانی باشد و جوانان گروه جهادی فرزندان ولایت شهرستان رشت به یاری مردم نشتابند؟ آری آمدند، جوانان بسیجی استان گیلان گ نیز به جنگ کرونا رفتند تا به مردم بگویند ما همیشه در کنار شما بودیم و تا نابودی این ویروس خطرناک نیز خادم شما هستیم.

گروه جهادی فرزندان ولایت از ۸۷ تأسیس و ۱۳ سال از زمان فعالیتش می‌گذرد و در طی این مدت در تمامی بحران‌های ایجادشده در کشور و گیلان ازجمله سیل تالش پای‌کار بوده و همواره غمی را از دوش محرومان برداشتند زیرا جوانان این گروه جهادی معتقدند باید بسیجی در همه میدان‌ها به مردمان مظلوم برای برساند.

 

کسی خود را سرباز ولایت و سرباز حاج قاسم سلیمانی می‌داند همواره خود را موظف به خدمات‌رسانی به مردم می‌داند و به این منظور جوانان گروه جهادی فرزندان ولایت پس از شیوع کرونا به بیمارستان پیروز لاهیجان رفته و تاکنون هم در این بیمارستان به بیماران کرونایی و کادر درمان خدمات ارائه می‌دهند‌.

به گفته مسؤول گروه جهادی، جوانان ابن گروه از اولین روزهای کرونا تا به اکنون در چند شیفت صبح، عصر و شب به بیمارستان پیروز رفته و علاوه بر کمک به کادر درمان و توزیع مواد غذایی به ایزوله کردن محیط بخش بیماران کرونایی هم کمک می‌کند.

سروش مطلق‌زاده می‌گوید به دلیل گستردگی کار بیمارستان پیروز برخی از اعضا گروه جهادی فرزندان بعضاً چند روز به منزل خود نرفته و در بیمارستان به بیماران خدمات‌دهی می‌کنند.

مسؤول گروه جهادی فرزندان ولایت معتقد است گروه‌های جهادی در لاهیجان و گیلان عشق را معنا کرده و بدون ریاکارهای ارزشمندی را انجام داده و حتی بعضی بخش‌ها را با طی تمییز می‌کنند.

از مطلق‌زاده در خصوص چرایی حضور مستمر گروه جهادی فرزندان ولایت پرسیدم گفت که وقتی در اوایل کرونا فداکاری کادر درمان و از خودگذشتگی پزشکان و پرستاران را دیدیم تصمیم گرفتیم به یاد دوران دفاع مقدس تا آخرین روز شکست کرونا در بیمارستان پیروز مانده و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته اتاقی در این بیمارستان در اختیار گروه جهادی فرزندان ولایت قرارگرفته است.

 

وقتی پای عشق در میان باشد انسان همه حرف و دردها را به جان می‌خرد و این همان نکته‌ای است که مسؤول گروه جهادی فرزندان ولایت به آن اعتقاد داشته و می‌گوید در طی این مدت برخی از مردم اقدامات گروه‌های جهادی را به‌نوعی خودنمایی دانستند ولی ما فقط خدا را در نظر گرفته و از هیچ تلاشی برای کمک به کادر درمان دریغ نکردیم.

بنا بر گفته مطلق زاده اوضاع کرونا در پیک پنجم به‌مراتب بسیار وخیم‌تر از پیک‌‌های قبلی بود به این دلیل ۳۰ نفر از اعضا گروه جهادی از ۹ شب الی پنج صبح در بیمارستان پیروز لاهیجان حضوری مستمر داشتند.

مسؤول گروه جهادی فرزندان ولایت گله‌ای از مسؤولان داشته و می‌گوید بارها در جلسات مختلف از کمبود امکانات در بیمارستان پیروز گله‌مندی کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت این بیمارستان شدیم ولی تاکنون علیرغم قول‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده اتفاقی خواسته صورت نگرفته و بیمارستان پیروز با کمبود برخی از امکانات رنج می‌برد.

جوانان گروه جهادی فرزندان ولایت در این برهه حساس از تاریخ جمهوری اسلامی عشق، وفا، همدلی و کمک به هم‌وطنان را معنا کرده و به‌راستی باید بر دستان این جوانان بسیجی که شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند بوسه زد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول