اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هوشمندسازی دیدگاه اصلی پلیس است

رئیس پلیس راهور شیراز در پی اعتراض شهروندان نسبت به نبود پلیس در معابر پرترافیک شهری گفت: حرکت به سمت هوشمندسازی، دیدگاه اصلی پلیس است.

هوشمندسازی دیدگاه اصلی پلیس است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بر اثر تصادفات روزمره خودرو‌ها به‌ویژه با عابر پیاده در مراکز و چهار راه‌های پرترافیک که جان و مال بسیاری از شهروندان را در معرض خطر جدی قرار می دهد، موجی از اعتراض را در پی داشته است به‌گونه‌ای که یکی از شهروندان معترض دراین‌باره به خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: روزی نیست که شاهد تصادف منجر به فوت و یا جرح در مسیر‌های پرتردد نباشیم، رانندگان متخلف از نبود پلیس راهور سوءاستفاده کرده و با سرعت، حتی در مسیر خط ‌کشی که حق تقدیم با عابر پیاده بی‌توجهی کرده و خطرات بسیار را به وجود آورده‌اند.

برای اطلاع بیشتر از کمبود پلیس راهور در مراکز و میدان‌های پرتردد با رئیس پلیس راهور شیراز گفتگو کردیم.

سرهنگ حمید کریمی با اشاره به اینکه دیدگاه امروز پلیس به‌سوی هوشمند سازی است، گفت: پلیس با همکاری سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، در بسیاری از مراکز و تقاطع‌ها و نیز مسیر‌های پرتردد جهت هوشمند سازی اقدام به نصب حس گر‌ کرده است.

وی با اشاره به اینکه حس‌گرها در حریم‌های با حجم بالای تردد عابر پیاده و همچنین مکان هایی که خودرو‌ها پشت چراغ راهنمایی توقف می‌کنند نصب‌ شده است، افزود: زمان‌بندی چراغ راهنمایی بر اساس حجم تردد عابر پیاده و خودرو تنظیم‌ شده و نیز بسیاری از تقاطع‌ها دارای چراغ راهنمایی مجهز به دوربین به مراکز کنترل ترافیک متصل هستند.

کریمی خاطرنشان کرد: دوربین نصب‌ شده به مرکز کنترل ترافیک، به‌صورت شبانه‌روزی اقدام به ثبت تلخ عبور از چراغ‌ قرمز، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، پارک دوبله و دیگر تخلفات از سوی کاربر پلیس راهور که در سالن کنترل سازمان حمل‌ونقل و پلیس راهور مستقر است ثبت و اعمال قانون می‌شود.

رئیس پلیس راهور شیراز تصریح کرد: با توجه به اینکه جمع‌آوری و بازدید تصادفات بخش عظیمی از توان پلیس شیراز را به خود جلب نموده و نیز به علت مراکز ثبت تخلف در زمان پیک ترافیک در انشعابات و فرعی‌ها و محدوده مرکزی حضور پلیس به چشم نمی‌آید.

کریمی در مورد قطعی برق در تقاطع‌ها بیان داشت: هنگامی‌ که از سوی اداره برق زمان قطعی برق را اعلام می‌کند بلافاصله نیرو‌های پلیس برای نظم دهی تا زمان متصل شدن برق در تقاطع‌ها مستقر می‌شوند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بیشترین تصادف در چه زمانی رخ می‌دهد، افزود: در شرایط محدودیت‌های کرونا به‌ویژه هنگام شب که معابر خلوت هستند شاهد افزایش سرعت خودرو‌ها و در نتیجه واژگونی بسیاری را شاهد هستیم.

رئیس پلیس راهور شیراز اضافه کرد: رعایت حق تقدم، گذشت در رانندگی به‌ویژه هنگام پیک ترافیک، خودداری از توقف دوبله در معابر مرکزی و استفاده از متروکه شهرداری سرمایه عظیمی را صرف کرده در کاهش ترافیک، تصادف و آلودگی زیست‌محیطی کمک بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ن
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول