اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برتری‌های علمی زنجان تجلیل شدند/ رتبه کنکور زنجان یک رقمی شد

آیین تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور و دانش‌آموزان المپیادی شهرستان زنجان با حضور جمعی از مسؤولان زنجان برگزار شد.

برتری‌های علمی زنجان تجلیل شدند/ رتبه کنکور زنجان یک رقمی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا عسگری دوشنبه شب در مراسم تقدیر از برگزیدگان علمی شهرستان زنجان و رتبه‌های برتر کنکور استان با بیان اینکه در چهار سال گذشته رتبه کنکور سراسری استان زنجان در کشور قابل قبول نبود، اظهار کرد: رتبه امسال حاصل زحمات و تلاش‌های تک تک دانش‌آموزان، خانواده‌ها، معلمان و مدیران است.

رضا عسگری با بیان اینکه با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان به یک نتیجه مطلوب رسید، خاطرنشان کرد: می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که حوزه‌های مرتبط با بنیه‌های علمی دانش‌آموزان با قدرت و قوت بیشتری برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش در شهرستان زنجان و پیگیری موضوع آموزش و ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان گفت: این موفقیت ماحصل تلاش همکاران فرهنگی در زمینه ارتقای کیفیت آموزش به دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی است.

رتبه کنکور زنجان زیر ۱۰

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با قدردانی از برگزاری مراسم تقدیر از نخبگان علمی اظهار کرد: این مراسم با توجه به درخشش سال‌جاری دانش‌آموزان در کنکور و المپیادهای علمی برای نخستین بار در زنجان برگزار می‌شود.

حسن مظفری با اشاره به اینکه پیش از این نیز بزرگانی چون شهید شهریاری و امیر اعلم غضنفریان درخشش خوبی در عرصه علم داشتند، گفت: با این حال در چهل سال گذشته این حجم از موفقیت دانش‌آموزان زنجانی در کنکور و مسابقات علمی بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به کسب دو رتبه نخست در کنکور ۱۴۰۰ و یک رتبه هفتم بیان کرد: ۶ دانش‎‌آموز زنجانی نیز در المپیادهای علمی حضور دارند که مایه مباهات آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه سه عامل در موفقیت دانش‌آموزان موثر بوده است، گفت: علاوه بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده همت دانش‌آموزان، همراهی خانواده و تلاش مدیران و معلمان در این موفقیت موثر بوده است.

وی با اشاره به جایگاه شانزدهمی آموزش و پرورش زنجان در سال گذشته در زمینه کنکور گفت: با توجه به موفقیت امروز دانش‌آموزان این به در سال‌جاری به عدد زیر ۱۰ رسیده است.

مظفری با قدردانی از امام جمعه و استاندار زنجان در زمینه حمایت از آموزش و پرورش بیان کرد: حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم در حوزه تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین مطالبات در جلسات شورای آموزش و پرورش بود.

وی با اشاره به پایین بودن میانگین مدرسه در شهر زنجان نسبت به سایر استان‌ها و شهرهای کشور بیان کرد: ۶۳ باب مدرسه با کمک بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های زنجانی در طول سه سال ساخته می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بسترساز تحول و توسعه در هر کشوری است، اظهار کرد: جامعه‌ای موفق است که توجه به آموزش در مدارس و آموزش عالی مبنای عمل باشد.

خدابخش مرادی با بیان اینکه سرزمین زنجان دارای استعداد برای پرورش نخبگان علمی برای معرفی به جامعه است، عنوان کرد: این جلسه تکریم از علم، تلاش، توکل و برنامه‌ریزی جوانان است.

وی جای خوشحالی دارد که فضای بانکی، صنعتی و علمی استان ایمان دارد که باید از نخبگان تقدیر شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی استان برای ارتقای آموزش و پرورش و آموزش عالی مورد توجه و تاکید است.

 

فاصله انداختن بین ریشه و نسل جوان

امام جمعه زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ملتی که خود را بی‌ریشه احساس کند زود فریب می‌خورد، عنوان کرد: تلاش دشمن جدا کردن نسل جوان با ریشه‌های خود است.

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با بیان اینکه امروز علم، تجربه و تاریخ ثابت کرده ما مدنیت ۸ هزار ساله داریم، گفت: اروپا با همه تلاش خود ۲ هزار سال بیشتر شناسنامه تمدن و مدنیت ندارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای ایجاد فاصله بین نسل امروز و تاریخچه دیروز بسیار زیاد است، گفت: این تلاش برای داشتن تسلط بر جامعه است.

امام جمعه زنجان دلسوزی به خاک، خانواده و وطن بسیار مهم است، گفت: اصل و ریشه هر فردی خانواده خود است.

خاتمی با اشاره به اینکه همه مقام‌ها و عنوان‌ها زودگذر است، بیان کرد: آنچه ماندگار است اثر افراد بر جامعه است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه زنجان دیار عالمان و دانشمندان است، تاکید کرد: امروز این دیار از این افراد خالی نیست، اما بسیاری از این افراد را ما نمی‌بینیم.

خاتمی با تبریک به آموزش و پرورش به دلیل درخشش سال‌جاری دانش‌آموزان عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی برای سال بعد خود را آماده کنیم که موفقیت‌های بیشتری کسب شود.

پروفسور یوسف ثبوتی‌ نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رتبه کنکور سراسری در استان زنجان به زیر ۱۰ رسیده بنابراین تقریبا ۵۰۰ دانش‌آموز زنجانی دیگر نیز همانند نفرات برتر استحقاق تجلیل هستند، اظهار کرد: زیرا بدون آنان این رتبه کسب نمی‌شد.

وی با اشاره به سابقه فرهنگی ۸۰ ساله شهر زنجان، افزود: در سال‌های دور در روستاهای کوچک و بزرگ این شهر همیشه یک مکتب‌خانه وجود داشته و در شهر زنجان زمانی که جمعیت آن به ۱۵ هزار نفر نمی‌رسید، ۴۰ مجتهد جامع شرایط وجود داشت که نشان از سابقه فرهنگی زنجان دارد.

ثبوتی با بیان اینکه مسؤولان استانی می‌توانند با مدیریت دقیق‌تر و حمایت بیشتر به پیشرفت‌های بیشتر استان زنجان کمک کنند و نباید مدیریت را دست کم گرفت، تصریح کرد: من در خصوص کارآیی‌های بسیاری از ادارات استان زنجان ناخرسند هستم زیرا بیشتر به حاشیه می‌پردازند.

انتهایز پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول