اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناکامی سیاستمدار مورد حمایت «مرکل» در مناظره نامزدهای صدراعظمی آلمان

نتیجه نظرسنجی‌ها در آلمان درباره مناظره نامزدهای منصب صدراعظمی این کشور نشان می‌دهد، «اولاف شولتز» نامزد حزب سوسیال دموکرات بیشتر از دو رقیب دیگر نظرات را به خود جلب کرده است.

ناکامی سیاستمدار مورد حمایت «مرکل» در مناظره نامزدهای صدراعظمی آلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال برگزاری مناظره نامزدهای جانشینی آنگلا مرکل در مقام صدراعظمی آلمان، نتیجه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که «آرمین لاشت» نامزد مورد حمایت مرکل نتوانست نظر مساعد اکثریت آلمانی‌ها را کسب کند.

منابع رسانه‌‌ای گزارش دادند، در فاصله دو هفته مانده به انتخابات سراسری فدرال آلمان مناظره نامزدهای منصب صدراعظمی این کشور با حضور سه نامزد برگزار شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، اولاف شولتز سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان و نامزد این حزب برای جانشینی آنگلا مرکل توانست در این مناظره تلویزیوین نظرات را به خود جلب کند.

نظرسنجی بنیاد آلمانی «اینفراتست دیمپ» (Infratest dimap) بعد از برگزاری مناظره یکشنبه شب (دیشب) نامزدهای جانشینی آنگلا مرکل نشان داد که شولتز که هم اکنون معاون صدراعظم آلمان است توانست گوی رقابت را از دو رقیب دیگر خود برباید.

طبق این نظرسنجی، شولتز ۶۳ ساله که عهده دار منصب وزیر دارایی دولت فدرال آلمان است توانست نظر مساعد ۴۱ درصد آرای شرکت کنندگان در این نظرسنجی را کسب کند.

بعد از او، «آرمین لاشت» نامزد حزب محافظه‌کار و مورد حمایت آنگلا مرکل برای منصب صدراعظمی آلمان در رده دوم قرار گرفت و تنها ۲۷ درصد آرای این نظرسنجی را به خود جلب کرد.


از راست به چپ، لاشت، بائربوک و شولتز

 

«آنالنا بائربوک» نامزد حزب سبزها برای منصب صدراعظمی آلمان هم با ۲۵ درصد آرای این نظرسنجی، در رتبه سوم و آخر قرار گرفت.

این مناظره تلویزیونی در شرایطی برگزار شد که قرار است ۲۶ سپتامبر (چهارم مهر ماه) انتخابات سراسری در آلمان برگزار شود.

طبق گزارش آناتولی، این مناظره آخرین فرصت آرمین لاشت نامزد حزب دموکرات مسیحی (حزب متبوع آنگلا مرکل) برای تقویت جایگاه این حزب و خودش بود؛ حزبی که طبق نظرسنجی‌های اخیر میزان حمایت از آن به کمتر از ۱۹ درصد رسیده است.

طبق نظرسنجی شبکه «اِی‌آردی» (ARD) آلمان، از نظر اکثریت مردم آلمان صلاحیت اولاف شولتز از آرمین لاشت و آنالنا بائربوک برای صدراعظمی بیشتر است.

در نظرسنجی بعد از مناظره شب گذشته ۴۹ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که شولتز برای صدراعظمی صلاحیت دارد و ۲۶ درصد گفتند که لاشت برای جانشینی آنگلا مرکل صلاحیت دارد. نظر ۱۸ درصد هم روی بائربوک بود.

آنگلا مرکل بعد از ۱۶ سال حضور در منصب صدراعظمی آلمان، پیشتر اعلام کرده بود که دیگر خواهان رقابت برای این جایگاه نیست و نقش فعالی نیز در کارزار انتخاباتی ایفا نخواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول