اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

باغات همدان رو به نابودی است/ برخورد با ساخت‌وساز غیر مجاز جدی دنبال شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تمام سرمایه‌های گردشگری طبیعی همدان وجود مناطق و طبیعی و باغات است که با ساخت و سازهای غیرمجاز رو به نابودی است.

باغات همدان رو به نابودی است/ برخورد با ساخت‌وساز غیر مجاز جدی دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام ناصر صفری افلاکی ظهر امروز در بیست و دومین جلسه صحن شورای شهر نیز با اشاره به گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات شهر و تخریب آنها اظهار کرد: متاسفانه افراد سودجو اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز در باغات کرده و این تخریب و تفکیک باغات شده که باید از این امر جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز منجر به تخریب باغات شده است افزود: تمام سرمایه‌های گردشگری طبیعی شهر همدان وجود مناطق و طبیعی ماننند دره‌مرادبیگ، چشین، ابرو، گنجنامه و حیدره است که با ساخت و سازهای غیرمجاز، باغات این مناطق رو به نابودی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: همه ما نسبت به این سرمایه‌های طبیعی و گردشگری مسئولیت داریم که باید برای جلوگیری از از پیشروی این ساخت و سازهای غیرمجاز راهکار مناسب و قانونی اتخاذ کنیم‌.

وی با بیان اینکه قوانین ما برای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز کافی نیست و تفسیرپذیر است تأکید کرد: یک عزم ملی نیاز داریم تا مسئولان آسیب‌ها و موانع را شناسایی کنند، در شرایط فعلی چند سازمان متولی این امر هستند اما مسئولیت را بر عهده دیگری می‌اندازند.

صفری‌افلاکی اظهار کرد: در این حوزه باید سازمان ستادی با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی تشکیل شود که علاوه بر اصلاح قوانین و رویه‌ها، نیازهای واقعی و اجتناب‌ناپذیر باغداران را پیش‌بینی کند.

وی گفت: باید پیشنهاد جایگزین و عملیاتی برای ساخت و سازها و تفکیک‌ها انجام شود که به عنوان مثال، قاضی مخصوص و کمیسیون ماده ۱۰۰ ویژه باغات ذیل این سازمان تعریف شود.

* علی اکبر نظری: ایجاد تناقض در اجرای قانون، ساخت و سازهای غیر مجاز را به دنبال دارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز عدم اجرای قانون و ناعدالتی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز را از دلایل تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز برشمرد و گفت متاسفانه ، قوانین به درستی اجرا نمی‌شود.

علی‌اکبر نظری اضافه کرد: اگر قرار است در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز در باغات قانون اجرا شود مسئولین دستگاه‌های ذیربط نیز باید در این خصوص پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص برخورد با ساخت بنا در باغات و تخریب باغات اظهار کرد: شهرداری و جهاد کشاورزی مکلف هستند در این زمینه طبق قانون عمل کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان افزود: ایجاد تناقض در اجرای قانون،  ساخت و سازهای غیر مجاز را به دنبال دارد و اساس اولیه در این زمینه خود دولت‌ها هستند که باید قانون را به درستی اجرا کنند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول