اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدارس ۱۰۰ کشور حضوری است/ زنگ مدارس 3 مهر توسط آیت‌الله رئیسی نواخته می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، روز سوم مهرماه با حضور رئیس‌جمهور نواخته می‌شود.

مدارس ۱۰۰ کشور حضوری است/ زنگ مدارس 3 مهر توسط آیت‌الله رئیسی نواخته می‌شود

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه کنگره سیزدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، خطاب به دانش‌آموزان، اظهار کرد: آینده نظام در دستان شماست به ویژه دانش‌آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی که هر کدام، این بار را بر دوش دارند. 

وی با بیان اینکه نقطه عزیمت هر نظام، آموزش و پرورش است، افزود:  قطار توسعه پایدار هر کشوری از ایستگاه تعلیم و تربیت می‌گذرد و هر نظام به این جایگاه بزرگ کم توجهی کند، همان میزان آسیب می‌بیند. 

کاظمی ادامه داد: سهم منابع انسانی در کشورهای توسعه یافته ۷۷ درصد و در کشور ما حدود ۱۲ درصد است و البته اتکای ما به منابع طبیعی ۵۵ درصد است و راه درازی در کشور برای توجه به منابع انسانی داریم.

وی با بیان اینکه اهداف و آرزوهای ما در نظام تعلیم و تربیت، در سند تحول بنیادین تجلی و ظهور پیدا کرده و به عنوان میثاق‌مان در دستور کار است، افزود: برای تحقق سند تحول بنیادین و دستیابی به مرحله قرب الهی، تعلیم و تربیت تمام ساحتی مدنظر است که به عنوان رویکرد جامع و دقیق در دستور کار قرار گیرد که در سند تحول برای ما تبیین کرده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر خواسته باشید دانش‌آموز بر اساس سند تحول داشته باشید، چه کاری باید انجام دهید؟ مسیری که برای ما سند تحول مشخص کرده است، این بوده که در هر کدام از ساحت‌ها در کنار تمرکز بر آگاهی و دانش، باید موقعیت‌های رشد دهنده فراهم کنیم وگرنه به تکمیل و تعالی نمی‌رسیم. مشکل ما مسیر صرفا آموزشی است.

وی با تأکید بر اینکه تشکل‌های دانش‌آموزی بالاترین فرصت‌های تربیتی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند، افزود: موثرترین راه دستیابی به اهداف سند تحول، تشکل‌های دانش‌آموزی است چون فرصت تمرین و نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف را فراهم می کند. 

کاظمی تصریح کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به لحاظ سبقه و سابقه انقلابی یقینا برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های فرهنگی انقلاب و توسعه و ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مفاهیمی چون استکبارستیزی در خط مقدم قرار دارد.

وی افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف میدان داری می‌کند و در عرصه‌های فرهنگی پیشران و پیشتاز است و این قابلیت‌ها را در حد وسیع دارد؛ تشکل‌ها یکی از شرکای خود می‌دانیم و تمام حمایت‌ها را انجام دادیم و از مدیران کل می‌خواهیم هر نوع حمایت که در عرصه‌های مختلف می‌توانند از تشکل‌ها انجام داشته باشند.

کاظمی با اشاره به بازگشایی مدارس است، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت از تعطیلی آسیب‌های جدی دیدند که می‌توان به افت کیفیت یادگیری و فقر آموزشی و مهارت‌های اجتماعی اشاره کرد همچنین بیش از ۱.۵ میلیارد دانش‌آموز در جهان به دلیل کرونا از مدرسه محروم شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ کشور به صورت حضوری و ۷۰ کشور به صورت مجازی و حضوری و یک تعداد اندکی هم مجازی آموزش را دنبال می کنند و ما زمینه حضور کم دغدغه و تدریجی دانش‌آموزان را طراححی کردیم که طی این یکی دو روزه ابلاغ می‌کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چون اول مهر مصادف با پنج‌شنبه است، سال تحصیلی سوم مهر آغاز می‌شود، افزود: سال تحصیلی را سوم مهر با حضور رئیس جمهور آغاز می‌کنیم و امیدواریم با همت اولیای مدارس و خانواده، مهر را باشکوه آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس با آغاز سال تحصیلی متفاوت است، افزود: مسیر بازگشایی مدارس را در یک فرایند تدریجی انجام می‌دهیم؛ اگر زمینه بازگشایی را فراهم کنیم بزرگترین خدمت را به کشور کردیم  البته با حفظ سلامت دانش‌آموزان است و هیچ چیز بر سلامت دانش‌آموزان اولویت ندارد.

کاظمی درباره واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان نیز گفت: واکسیناسیون معلمان تا پایان شهریور تکمیل می‌شود و واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز با اولویت‌هایی پیش‌بینی شده است و همچنین با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، مدارس بازگشایی می‌شود. 

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: می‌توانید در بازگشایی مدارس نقش ویژه داشته باشید و اولین مأموریت ما برای شما و خودمان، بازگشایی مدارس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول