اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تشخیص بیش از ۵۰ نوع سرطان با یک آزمایش خون

نظام درمان عمومی انگلیس امروز مراحل یک آزمایش جدید خون را که می‌تواند تا پنجاه نوع بیماری سرطان را پیش از بروز علائم ردیابی کند، آغاز می‌کند.

تشخیص بیش از ۵۰ نوع سرطان با یک آزمایش خون

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسکای‌نیوز، نظام درمان عمومی انگلیس امروز مراحل یک آزمایش جدید خون را که می‌تواند تا پنجاه نوع بیماری سرطان را پیش از بروز علائم ردیابی کند، آغاز می‌کند.

کارشناسان می‌گویند، این آزمایش می‌تواند به کشف سریع‌تر تومورهای سرطانی منجر شود، زمانی که هنوز معالجه آنها آسان‌تر است و شاید امکان درمان قطعی سرطان وجود داشته باشد.

سرویس سلامت همگانی انگلیس بزرگترین آزمایش جهانی آزمایش خون برای بیش از ۵۰ نوع سرطان را  به این امید آغاز می‌کند که این آزمایش می‌تواند سرطان را قبل از ظاهر شدن علائم تشخیص دهد و بدین ترتیب سالانه جان هزاران نفر را نجات دهد.

به منظور اجرای این آزمایش که به آزمایش «گالری» موسوم است، بیش از ۱۴۰ هزار داوطلب جذب شده‌اند؛ این آزمایش می‌تواند سرطان‌هایی را که به طور معمول غربالگری نمی‌شوند تشخیص دهد.

آماندا پریچارد، رئیس سرویس ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید: «این آزمایش سریع و ساده خون می‌تواند آغاز انقلابی در تشخیص و درمان سرطان در  انگلیس و سراسر جهان باشد».

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول