اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

روایتی متفاوت از زندگی شخصی یک فرمانده اطلاعاتی در «سرزمین بی فصل»

کتاب «سرزمین بی فصل» که خاطرات همسر شهید سید حمید تقوی‌فر است، در واقع روایتی متفاوت از زندگی شخصی یک فرمانده اطلاعاتی برای خواننده بسیار جذاب خواهد بود.

روایتی متفاوت از زندگی شخصی یک فرمانده اطلاعاتی در «سرزمین بی فصل»

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «سرزمین بی فصل» که خاطرات همسر شهید سید حمید تقوی‌فر است، به زودی از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب می‌شود.

محمدرضا هراتی معاون فرهنگی هنری این موسسه، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره این کتاب اظهارداشت: روایت تاریخ در قالب خاطره از شیوه‌های مرسوم در حوزه تاریخ نگاری است که مرکز اسناد انقلاب اسلامی به واسطه بیش از سه دهه فعالیت در حوزه تاریخ شفاهی و ضبط و ثبت خاطرات، در این حوزه صاحب سبک محسوب می‌شود.

وی با بیان این که مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود اقدام به انتشار کتاب «سرزمین بی‌فصل» کرده است ابراز داشت: این کتاب روایتی داستانی و بسیار جذاب از زندگی مشترک سرکار خانم پروین مرادی با شهید سید‌حمید تقوی‌فر است؛ روایتی ساده و صمیمی از زندگی پر فراز و نشیب یک نیروی اطلاعاتی که حتماً برای خوانندگان جذاب خواهد بود.

هراتی ادامه داد: شهید تقوی‌فر که در جریان سقوط صدام، با حفظ سمت، به فرماندهی قرارگاه مهران منصوب شده بود، زمینه زیارت مردم در عتبات عالیات را فراهم کرد و پس از ظهور داعش، درخواست بازنشستگی خود را به نیروی قدس ارائه داد تا بتواند در مبارزه با داعش شرکت کند. شهید تقوی‌فر کسی است که دوشادوش سردار شهید و سرافراز حاج قاسم سلیمانی، امنیت را در منطقه تأمین کرد. ایشان پس از حضور در عراق، توسط حاج قاسم به فرماندهی محور سامرا رسید تا از پیش روی داعش به سمت اماکن متبرکه جلوگیری کند.

معاون فرهنگی هنری موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهید سیدحمید تقوی فر از جمله فرماندهانی است که با تأمین امنیت عراق، امکان پیاده‌روی اربعین را برای زائران ایرانی فراهم کرد. اتفاقی که با همکاری ستاد راهیان نور، به سرانجام رسید و در نهایت، پیاده‌روی میلیونی اربعین، آنچنان که امروزه شاهدش هستیم برگزار شد.

وی با بیان این که در عراق، شهید حاج‌حمید تقوی‌فر را با نام «ابومریم» می‌شناسند گفت: متاسفانه بسیاری از ما تا زمانی که ایشان شهید شد، از حاج حمید تقوی‌فر اطلاعات زیادی نداشتیم، این در حالی است که در عراق خیابانی به نام «ابومریم» نامگذاری شده است. ایشان که فرمانده اطلاعات نیروی قدس سپاه بود در ششم دی‌ماه ۱۳۹۳، در منطقه عزیزبلد عراق، در درگیری با داعش به شهادت رسید.

هراتی درباره «سرزمین بی‌فصل» نیز گفت: این اثر با متنی روان توسط خانم عظیمی ستوده کاشانی به نگارش درآمده است؛ راوی این کتاب «پروین مرادی»، روایتگر فراز و نشیب‌های ۳۵ سال زندگی مشترک با شهید تقوی‌فر است.

وی تصریح کرد: قطعاً روایتی متفاوت از زندگی شخصی یک فرمانده اطلاعاتی برای خواننده بسیار جذاب خواهد بود و او را با چهره‌ای دیگر از یک شخصیت نظامی – عملیاتی – اطلاعاتی مواجه خواهد کرد.

هراتی یادآور شد: یکی از ویژگی‌های این اثر، متن داستانی آن است که خواننده را در غم و شادی، اشک و لبخند و دلهره‌ها و هیجان‌ها با خود همراه می‌کند؛ این موضوع هم به خاطر ذوق و دقت راوی در روایت خاطرات و هم به خاطر تسلط نویسنده در نگارش است. متن این کتاب می‌تواند محتوایی برای تنظیم فیلمنامه و تولید آثار فرهنگی هنری باشد.

کتاب «سرزمین بی فصل (روایت عاشقانه پروین مرادی از ۳۵ سال زندگی با سید حمید تقوی فر)» به زودی از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول