اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مدیران شهری باید منابع درآمد پایدار ایجاد کنند

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: مدیران شهری باید مدیریت درآمد را در اولویت قرار دهند و ایجاد منابع درآمدی پایدار را به عنوان یک اصل استراتژیک جزو برنامه‌های مهم خود تلقی کنند.

مدیران شهری باید منابع درآمد پایدار ایجاد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، علیرضا طاهری‌نسب مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه شهردار پیشوا، اظهار کرد: امروزه رشد سریع شهرها یک ویژگی جمعیتی کشورها بوده و ۹۰ درصد جمعیت در شهرها ساکن هستند.

وی گفت: رشد سریع شهرها این سوال را مطرح می‌کند که آیا توانسته‌ایم تعلق خاطر و شرایط زیست را برای شهروندان فراهم، کیفیت زندگی آنان را افزایش و مشارکت شهروندان را در امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر امور بالا ببریم؟ پاسخ به این سوالات باعث می‌شود درک صحیحی از زندگی شهری داشته باشیم.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری افزود: می‌طلبد مدیران شهری، مدیریت درآمد را در اولویت قرار دهند و ایجاد منابع درآمدی پایدار را به عنوان یک اصل استراتژیک جزو برنامه‌های مهم خود تلقی کنند.

طاهری نسب بیان کرد: مدیریت هزینه و حذف هزینه‌های اضافی نیز از دیگر عوامل اساسی توسعه پایدار‌ شهری محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: شهر پاک و سبز و حمایت از شهروندان مشارکتی از دیگر مشخصه‌های یک شهر توسعه یافته است و اگر بتوانیم مشارکت همه جانبه مردم را به یک نیاز اجتماعی تبدیل کنیم به یکی از عوامل اصلی توسعه پایدار برای بهبود کیفیت زندگی مردم دست یافته‌ایم.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گفت: شهر هوشمند از مباحث مورد تاکید امروزی است و مدیران باید بستر کار را برای ایحاد شهر هوشمند به گونه‌ای فراهم کنند تا کارها به صورت سیستمی پیش رفته و آسایش شهروندان ارتقا داده شود.

طاهری نسب افزود: از شورای اسلامی شهر انتظار می‌رود به وظیفه نظارتی خود بیشتر توجه کند و آنچه مصوب می‌کند با اصل ۱۰۵ قانون اساسی مطابقت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری، برنامه‌محوری و ریل‌گذاری برای مدیریت شهری باید جزو برنامه‌های شورای اسلامی بوده و این نهاد پاسخگوی نیازهای شهروندی و رای مردم باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول