اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مدارس ابتدایی آستارا کمبود نیرو ندارد

عدم‌کمبود نیرو در مدارس ابتدایی، فراهم نبودن زیرساخت‌های آموزش مجازی در کشور، گندزدایی مدارس با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و تجلیل از رزمندگان فرهنگی هشت سال جنگ تحمیلی ازجمله موارد طرح‌شده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا بود.

مدارس ابتدایی آستارا کمبود نیرو ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در محل فرمانداری با بیان اینکه بنیه دانش‌آموزان در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، اظهار کرد: آموزش و پرورش سالم و موفق فرزندان و دانش‌آموزان موفق و سالمی را تربیت می‌کند. 

 امام‌جمعه آستارا، مسؤولین کشور را حاصل و دست‌پرورده آموزش و پرورش دانست و گفت: همه ما در جلسات شورای آموزش‌وپرورش حضور پیدا می‌کنیم تا برای تحقق سیاست‌های این نهاد فرهنگی و آموزشی برنامه‌ریزی کنیم. 

وی آموزش در فضای مجازی را یکی از مشکلات بزرگ مراکز علمی و آموزشی ازجمله حوزه علمیه، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها دانست و افزود: زیرساخت‌های آموزش مجازی در کشور فراهم نیست و مشکلات این نوع از آموزش در دوران ابتدایی بسیار زیاد است. 

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه پیام‌رسان شاد باید طوری طراحی شود که دانش‌آموزان ملزم به حضور در این شبکه شوند، تصریح کرد: به واسط آموزش مجازی درس قبولی‌ها در مراکز علمی و آموزشی ازجمله دانشگاه‌ها و مدارس افزایش پیدا کرده و هرازگاهی والدین به جای دانش‌آموزان امتحان می‌دهند. 

ضرورت گندزدایی مدارس با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی
سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل فرمانداری اظهار کرد: فرهنگیان با استفاده از ظرفیت فن‌آوری جدید شاد آموزش و پرورش را به خانه‌های دانش‌آموزان برده و باعث شدند فرایند آموزش تداوم داشته باشد. 

سیدسعید میرقربانی خواستار گندزدایی تمامی مدارس شهرستان آستارا با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی ازجمله سپاه، شبکه بهداشت و درمان و گروه‌های جهادی شد و افزود: فرزندان مردم در دستان ما امانت بوده و باید تمام تلاش خود را برای تأمین بهداشت و سلامت آن‌ها به کار بگیریم. 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از واکسیناسیون فرهنگیان و رانندگان سرویس‌های مدارس باید اطمینان حاصل کند، گفت: تهیه امکانات بهداشتی و دیگر نیازمندی‌های اساسی که برای سلامتی دانش‌آموزان مهم و ضروری باید در اولیت قرار بگیرد. 

سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا توزیع به موقع کتب درسی، شاداب‌سازی فضای فیزیکی مدارس، دقت در سازماندهی نیروی انسانی و استفاده از معلمین توانمند و استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند را از دیگر اولویت‌های مهم بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۴۰۱-۴۰۰ دانست. 

مدارس ابتدایی کمبود نیرو ندارد 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل فرمانداری اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۶۷ نفر از دانش‌آموزان شهرستان آستارا برای دریافت کتب درسی ثبت‌نام کرده‌اند که فرایند تحویل کتب به مدارس از ۲۰ شهریور ماه جاری آغاز شده است. 

سید سجاد موسوی با اشاره به اجرای طرح مهر در سطح مدارس شهری و روستایی شهرستان آستارا افزود: در قالب طرح فوق کارشناسان و بازرسان اداره در سطح مدارس حضور پیدا می‌کنند تا مشکلات و چالش‌های مربوط به پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی ۴۰۱-۴۰۰ را برطرف کنند. 

وی شبکه اجتماعی دانش‌آموز، توزیع درس‌نامه خودآموز و صداوسیما را ازجمله ابزارهای آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان در دوران کرونا برشمرد و گفت: طبق ابلاغیه استان آموزش مدارس از یک مهر در فضای مجازی صورت می‌گیرد و ما با کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی مواجه نیستیم. 

تجلیل از رزمندگان فرهنگی هشت سال جنگ تحمیلی 
جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل فرمانداری ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور شجاعت، صبر، ایثار و ازخودگذشتگی جوانانی بود که با عشق و علاقه در راه دفاع از وطن پا در میدان جهاد گذاشتند. 

سرهنگ پاسدار فردین عباس‌زاده خواستار تجلیل از رزمندگان فرهنگی حاضر در هشت سال دفاع مقدس شد و تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز با هدف گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس به صورت غیرحضوری در شبکه اجتماعی دانش‌آموز برگزار شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول