اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خیز تعاونی‌ها برای صادرات غیرنفتی/ ارزآوری ۱۳ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از صادرات ۱۳ میلیون دلاری تعاونی‌های استان طی بازه زمانی شهریورماه ۹۹ تا شهریورماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این میزان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای مختلف صادرات شده است.

خیز تعاونی‌ها برای صادرات غیرنفتی/ ارزآوری ۱۳ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

 غلامرضا اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، شرکت‌های تعاونی را از بازوان اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: تعاونی‌ها همواره در برهه‌های حساس نظام نقشی کلیدی داشته و بسیاری از بحران‌ها را مدیریت و رفع کرده‌اند.

وی بیان داشت: توجه به بحث تعاونی‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مردم‌محور می‌توان نقش بسیار مهمی در توسعه اشتغال و کارآفرینی داشته و همچنین در حمایت از تولید و کالای ایرانی و تقویت کسب‌وکارهای کوچک اثرگذار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود تعاونی‌های خلاق و فعال، تبیین کرد: نقش این تعاونی‌ها در حوزه تولید و اقتصاد کشور بسیار قابل ‌توجه است.

اشتغال ۹ هزار نفری تعاونی‌ها در استان

اشرفی با اعلام اینکه ۹۷۷ تعاونی در حوزه توزیعی، تولیدی و خدماتی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: از محل تشکیل تعاونی‌ها تعداد ۹ هزار و ۴۲۲ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

۶۱ درصد تعاونی‌ها در خراسان‌جنوبی با گرایش تولیدی، ۱۲ درصد گرایش توزیعی و ۲۷ درصد گرایش خدماتی است

 

وی مطرح کرد: ۶۱ درصد تعاونی‌ها در خراسان‌جنوبی با گرایش تولیدی، ۱۲ درصد گرایش توزیعی و ۲۷ درصد گرایش خدماتی است و همچنین ۱۰ درصد تعاونی‌های استان را تعاونی بانوان تشکیل داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی‌های صادراتی استان در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، طبس، قاین، سربیشه و خوسف فعالیت دارند با اشاره به صادرات شرکت تعاونی‌ها، مطرح کرد: صادرات از شرکت تعاونی سربیشه به صورت مستقیم انجام می‌شود.

صادرات ۱۳ میلیون دلاری تعاونی‌ها

اشرفی از صادرات ۱۳ میلیون دلاری تعاونی‌های استان طی بازه زمانی شهریورماه ۹۹ تا شهریورماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این میزان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای مختلف از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا صادرات شده است.

فرش دستباف، صنایع‌دستی، سنگ‌های معدنی، محصولات کشاورزی به ویژه زعفران از جمله کالا‌های صادراتی تعاونی‌های استان بودند

 

وی مطرح کرد: فرش دستباف، صنایع‌دستی، سنگ‌های معدنی، محصولات کشاورزی به ویژه زعفران از جمله کالا‌های صادراتی تعاونی‌های استان در سال جاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی افزود: مهم‌ترین مسئله برای هر کشور دستیابی به توسعه اقتصادی و برخورداری از نظام اقتصادی تولیدگرا و صادرات‌محور است که برای رسیدن به این هدف پیش از هر چیز لازم است نیازهای داخلی کشور رفع و صادرات کالا و خدمات مازاد بر مصرف داخلی نیز توسعه پیدا کند.

تشکیل ۹ تعاونی با ظرفیت اشتغال ۱۸۰ نفر

اشرفی از تشکیل ۹ تعاونی با ظرفیت اشتغال ۱۸۰ نفر از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و عنوان کرد: تشکیل ۲۸ شرکت تعاونی  جزو تعهدات استان در سال ۱۴۰۰ است که فرصت‌های شغلی خوبی را رقم خواهد زد.

وی برندسازی را یکی از ضروریات فعالیت‌های اقتصادی دانست و با تأکید بر اینکه تعاونی‌ها باید برای معرفی محصولات خود همچنین شناخته شدن بیشتر تولیدات به این مقوله توجه جدی کنند، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون ۳۲ برند با نام و نشان منطقه توسط ۲۷ تعاونی استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول