اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کشف بیش از 3 تن مواد غذایی فاسد در سنندج

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:۳ هزار و ۲۸۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل استفاده قبل از ورود به چرخه مصرف در سنندج کشف و ضبط شد.

کشف بیش از 3 تن مواد غذایی فاسد در سنندج

آرزو فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در چهار روز گذشته اکیپ‌های گشت مشترک ستادی در قالب هشت تیم از 54 مکان مختلف و در سطح بازدیدهای محیطی بازرسین بهداشت محیط این مرکز 450 واحد صنفی مختلف تجاری، خدماتی، عمومی و پزشکی را مورد بازدید و بازرسی قرار دادند.

وی افزود: بازرسین بهداشت محیط سنندج در ادامه اقدامات کنترلی و نظارتی ۳ هزار و ۲۸۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل استفاده را کشف و ضبط نمودند که پس از سیر مراحل قانونی معدوم خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: همکاران نظارتی این مرکز در خصوص بازدید از فعالیت گروه رستوران و غذای آماده، بستنی فروشی و مراکز مشابه در مدت یاد شده 141 مورد بازدید را به انجام رسانیده و 6 مورد از مواد غذائی در مراکز یاد شده را به جهت تایید سلامت مواد بکارگرفته شده، مورد نمونه برداری قرار دادند.

 فلاحی در ادامه نمونه‌برداری از سه واحد نان خبازی‌های سنندج را به منظور تایید سلامت نان از نظر عدم استفاده از جوش شیرین و تعیین میزان نمک مجاز در نان از جمله اقدامات نظارتی بر سلامت نان شهر سنندج عنوان نمود.

وی اضافه کرد: در بازدیدهای مذکور 15 واحد صنفی که در اجرای پروتکل‌های بهداشتی تخلف و قصور نموده‌اند اخطاریه 24 ساعته بهداشتی دریافت کردند.

وی از پیگیری‌های لازم در خصوص 11 مورد اخطاریه صادر شده به اصناف در گذشته و 2 مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 190 نیز توسط بازرسین این مرکز در مدت یاد شده خبر داد.

 فلاحی ضمن اشاره به نمونه‌برداری 30 مورد آب اشامیدنی جهت تایید سلامت آب و انجام 220 مورد تست کلر سنجی در مناطق مختلف شهری و روستائی افزود: نظارت بر پاکسازی و شستشوی آب چاه روستای علی‌آباد و مخازن ذخیره آب روستای برقرو، تحت پوشش مرکز نگل از فعالیت‌های بازرسین این مرکز در زمینه نظارت بر بهبود کیفیت آب شرب شهرستان سنندج بوده است.

وی در پایان از نمونه‌گیری 875 نفر از شهروندان سنندجی در مراکز نمونه گیری تست کرونا از نظر ابتلا به این بیماری در 4 روز گذشته خبر داد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول