اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

خط انتقال فاضلاب لالجین در انتظار مجوز آب‌منطقه‌ای/ سه سال است منتظریم

شهر جهانی لالجین این روزها با نبود خط انتقال فاضلاب دست و پنجه نرم می‌کند، شرکت آب و فاضلاب مقصر را آب منطقه‌ای در عدم صدور مجوز می‌داند.

خط انتقال فاضلاب لالجین در انتظار مجوز آب‌منطقه‌ای/ سه سال است منتظریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، طی روزهای اخیر صحبتی از سوی رییس محیط زیست شهرستان بهار مبنی بر آلودگی لالجین از فاضلاب شده که این موضوع منجر به پیگیری خبرگزاری فارس از شرکت آب و فاضلاب شد.

بر همین اساس معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب همدان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: مطالعات تاسیسات فاضلاب شهر لالجین سال ۹۷ توسط مشاور شرکت آب و فاضلاب همدان انجام شده که در نهایت منتج به ارائه سه گزینه شد.

وی ادامه داد: گزینه اول ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب بود که علاوه بر هزینه احداث تصفیه‌خانه، هزینه‌های بهره‌برداری سالانه و تملک زمین تصفیه‌خانه را در بر خواهد داشت که مبلغی بالغ بر ۲۳۰ هزار میلیون ریال برای احداث و سالانه ۲۰ هزار میلیون ریال برای بهره‌برداری لازم است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب همدان بیان کرد: ایجاد تصفیه‌خانه از طرفی نیز با سیاست تصفیه متمرکز که هدف از آن کاهش مخاطرات زیست محیطی است متناقص بوده و حجم قابل توحهی از پساب که می‌تواند در بخش صنعت مورد استفاده قرار گیرد عملا از دسترس خارج خواهد شد.

وی گزینه دوم را انتقال فاضلاب از میان اراضی کشاورزان منطقه عنوان کرد و افزود: در این گزینه علاوه بر اینکه هزینه تملک و آزادسازی مسیر بسیار بالا و بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیون ریال است که با احتساب حدود ۱۱۰ هزار میلیون ریال برای عملیات اجرایی، در مجموع اعتباری به مبلغ ۳۱۰ میلیون ریال لازم خواهد بود.

بختیاری‌فر یادآور شد: با توجه به اعتبارات تخصیصی در بخش فاضلاب عملا اجرای این طرح در کوتاه‌مدت ناممکن به نظر می‌رسد و از طرفی نیز با توجه به تجارب موجود موجب نارضایتی کشاورزان و وقفه طولانی مدت در روند اجرای پروژه خواهد شد.

وی گزینه سوم را اجرای خط انتقالی به طول حدود ۵۵ کیلومتر در مجاورت مسیر تملک شده دانست و گفت: این خط انتقال که توسط شرکت آب منطقه‌ای همدان اجرا می‌شود، اجرای خط انتقال خط تالوار به عنوان عملی‌ترین گزینه ممکن چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و حدود ۱۰۰ میلیون ریال لازم خواهد بود.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب همدان خاطرنشان کرد: در همین راستا از سال ۹۸ تا همین اواخر مکاتبات متعددی با شرکت آب منطقه‌ای همدان به منظور اخذ مجوز برای اجرای خط انتقال فاضلاب در محدوده تملک شده خط انتقال تالوار انجام شده است.

وی گفت: متاسفانه این موضوع هر بار با مخالفت همراه شده است و تلاش‌ها در این زمینه تاکنون به نتیجه نرسیده و موضوع در دست پیگیری است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول