اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تخریب سردهنه‌های زراعی مازندران با سیلاب/ نیازمند ردیف ملی برای مدرن‌سازی سردهنه‌ها هستیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه حدود 2هزار سردهنه سنتی در استان مازندران داریم که با وقوع سیلاب و طغیان رودخانه تخریب می‌شوند، گفت: نیازمند ردیف ملی حوادثی برای مدرن کردن این سردهنه‌ها هستیم.

تخریب سردهنه‌های زراعی مازندران با سیلاب/ نیازمند ردیف ملی برای مدرن‌سازی سردهنه‌ها هستیم

محمدابراهیم یخکشی در ارتباط با تخریب سردهنه‌های کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: حدود ۲هزار سردهنه سنتی در استان مازندران داریم که با وقوع سیلاب و طغیان رودخانه تخریب می‌شوند.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای مازندران هر بار اقدام به بازسازی مجدد این سردهنه‌ها می‌کند که این موضوع سهم هزینه را در مدیریت تقسیم و توزیع آب افزایش می‌دهد و نیازمند حمایت بیشتر وزارت نیرو در این بخش هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه اکثر سردهنه‌های زراعی استان سنتی هستند، تصریح کرد: در هر بار سیلاب با این سردهنه‌ها آسیب می‌بینند و لازم است نسبت به مرمت و بازسازی آنان اقدام شود.

این مسؤول ادامه داد: بخشی از اعتبارات مصوب و تامین می شود ولی واقعا نیازمند ردیف ملی حوادثی برای مدرن کردن این سردهنه‌ها هستیم؛ چراکه اگر مدرن باشند هیچ‌گاه در اثر سیلاب آسیب نمی‌بینند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول