اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

مرور کمپین‌های مردم در «فارس من» درباره تغییر امام جمعه لواسان

تغییر امام جمعه لواسان برای بسیاری از مردم شوک‌آور بود. این گزارش مرور آرا و نظرات آنها در این باره در «فارس من» است.

مرور کمپین‌های مردم در «فارس من» درباره تغییر امام جمعه لواسان

به گزارش خبرگزاری فارس، برکناری حجت الاسلام سعید لواسانی امام جمعه لواسان، یکی از آن موضوعات بحث برانگیز در فارس است، برخی از مخاطبان فارس من از خداحافظی امام جمعه لواسان نگران و برخی دیگر نیز از مسئولان سیاست گذاری ائمه جمعه خواسته اند درباره چرایی برکناری امام جمعه لواسان پاسخ روشنی بدهند! در همین راستا مردم این دغدغه‌های خود را درقالب پویش هایی ابراز کرده‌اند.

یکی از آن پویش‌‌ها خواستار شفافیت در برکناری امام جمعه لواسان است، مدیر این پویش در اعتراض به برکناری امام جمعه لواسان، نوشت:«طبق خبری که خود امام جمعه محترم لواسان حجت الاسلام سعید لواسانی منتشر کردند ایشان این هفته آخرین هفته ای است که در لواسان خطبه می خوانند و از سمت خود برکنار شدند. دلیل ب رکناری اما کاملا عجیب است، دلیل عدم محافظه کاری است.»

دیگر پویش فارس من بر ادامه حضور امام جمعه لواسان در این شهر تأکید و اذعان دارد: «حاج آقای لواسانی امام جمعه لواسان که به معنای واقعی در بحث مبارزه با ساخت و سازهای غیرقانونی لواسان سنگ تمام گذاشت و در سطح یک امام جمعه معیار ظاهر شد متاسفانه برکنار شده‌است. و ما خواستار ادامه یافتن حضور حاج آقای لواسانی در منصب امام جمعه‌ای لواسان هستیم.»

واکنش جنبش دانشجویی به برکناری امام جمعه لواسان

در ادامه همین واکنش‌ها، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی طی نامه‌ای خطاب به حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه پیرامون برکناری امام جمعه شهر لواسان نکاتی را بیان کرد و از او خواست تا پاسخگوی علت این کار و عملکرد شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه باشد.

دربخش از این نامه آمده است:« اتخاذ چنین تصمیمی آن هم در شرایطی که نظام بیش از هر زمان دیگری نیازمند نهضت عدالتخواهانه است؛ زنگ‌خطرهایی را پیرامون رویکرد آن شورا به گوش می‌رساند که نه عدالت‌محوری بلکه گویی به حاشیه راندن عدالت‌خواهان را در دستور کار قرار داده‌است! از حذف رحیم‌پور ازغدی از تریبون پیش‌‌ازخطبه‌های نمازجمعه تا برکناری چندی پیش امام‌جمعه زابل؛ و حالا هم که در لواسان! گویی حرف از عدالت و فسادستیزی در آن شورای کذا جرم و مستلزم تنبیه و برکناری قلمداد می‌شود!»

اما این تنها واکنش به برکناری امام جمعه نبود، حجت الاسلام سعید لواسانی امام  جمعه لواسان نیزدر تبیین علل برکناری‌اش در توییتی نوشت: «به بنده ایراد می‌گرفتند که تو ⁧ امام جمعه ⁩ متعارفی نیستی. گفتم: خودم انتخاب کردم که از این کلیشه‌ها بیرون باشم. من انقلابی وفادار به اهداف امام هستم، به این دلیل باید سد محافظه‌کاری خیال‌پردازانه و مصلحت‌اندیشی خانمانسوز را می‌شکستم.»

واکنش  مردم به برکناری امام  جمعه لواسان!

علی نوشت:«اگر خودتان را رسانه عدالتخواه و ضد فساد نامیده اید چرا به موضوع مهم برکناری امام جمعه لواسان نپرداخته اید این کار باعث خواهد شد صدای سایر عدالتخواهان نیز خاموش شود و بیشتر اشخاص مهم محافظه کار شوند و هزینه ساز خواهد بود....».دیگر کاربر فارس من نوشت: «با این وضعیت دیگه کسی به خودش اجازه حمایت نمیده و انقلابی‌گری به گوشه خلوت خانه ها محدود میشه.»

کاربر دیگر فارس، نوشت:«تنها شخصی که در برابر مافیای باستی هیلز ایستاد.عده ای از اصلاح طلب ها بنام انقلابی هر جای که داشتن و دارند لابیگری کردن، حاج علی اکبری خوابی یا بیدار».

 

بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره «تغییر امام جمعه لواسان»

پس از کش و قوس‌های فراوان و رسانه‌ای شدن ماجرای برکناری امام جمعه  لواسان، سرانجام شورای سیاست گذاری ائمه جمعه درباره این برکناری توضیحاتی ارائه داد. در این اطلاعیه آمده است: «حجت‌الاسلام والمسلمین لواسانی، تا اقامه آخرین نماز و معارفه امام جمعه جدید، به عنوان امام جمعه و از این پس به عنوان یک شخصیت خدوم، قابل احترام هستند و در تمام این چند روز امید آن می‌رفت که ایشان با اتخاذ مواضع شفاف و اطلاع‌رسانی صحیح، سوء تفاهم‌های ایجاد شده را مدیریت نمایند و لیکن دفاع از حیثیت این نهاد انقلابی و امتداد خط تخریب تا سایر ائمه جمعه خدوم کشور، چاره‌ای جز ارائه این توضیحات که در آن به حداقل‌ها و کلیات اکتفا شده، باقی نگذاشت.»

این اطلاعیه همچنین می‌افزاید: «حجت‌الاسلام‌والمسلمین لواسانی، به مدت ۷ سال عهده‌دار این مأموریت بوده‌اند که سه سال در دوره مدیریتی قبلی نهاد نماز جمعه و سه سال دوم در دوره مدیریتی جدید نهاد نماز جمعه خدمت کردند و از سال گذشته که برای تصمیم‌گیری با ایشان رایزنی و گفتگو شد، ضمن اظهار تمایل برای خروج از این مسئولیت به دلیل فشارهای سنگینی که با صبوری تحمل کرده بودند، درخواست نمودند به مدت یک سال دیگر ادامه خدمت داشته باشند و لذا در یک سال گذشته بر اساس تفاهم طرفین، ایشان برای دوره سوم مشغول به خدمت بودند و اساساً واژه برکناری واقعیت ندارد.»

در بخش های دیگر این اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به موضوعاتی مانند عدم سکونت امام  جمعه در لواسان، قرار داشتن دفتر کاری وی در خارج از این منطقه و عضویت ایشان در هیأت علمی دانشگاه و ایفای مسئولیت در دانشگاه اشاره دارد. (متن کامل  اطلاعیه را اینجا بخوانید.)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول