اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ملاک عمل در واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است

استاندار خراسان شمالی گفت: مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که برگرفته از نظرات و پیشنهادات کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد این ستاد است باید ملاک عمل دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین در بحث واکسیناسیون باشد.

ملاک عمل در واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدعلی شجاعی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: بنابر اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اقدامات مثبت انجام شده در خراسان شمالی موجب شیب تند نزولی تعداد ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماران شده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان و پای کار بودن تمامی اجزای حاکمیت نظام و رسانه‌ها در بحث مدیریت بیماری کرونا، گفت: نسبت به میانگین کشوری نسبت تعداد فوتی های به تعداد مبتلایان استان پایین‌تر است اما فوت حتی یک نفر از شهروندان قابل قبول نیست و باید با کار جمعی بیشتر این دغدغه را مدیریت کنیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اعلام گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین مبنی بر تحویل افزون بر ۳۷۰ هزار دُز واکسن به استان، تصریح کرد: از این تعداد بالغ بر ۳۴۰ هزار دُز تزریق شده است و مابقی در نوبت تزریق هستند.

وی گفت: استان خراسان شمالی از همت دولت برای افزایش میزان واردات واکسن بی نصیب نبوده و سرعت واکسیناسیون در استان افزایش یافته است و بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین آمادگی لازم برای افزایش ۳ برابری جهت تزریق روزانه وجود دارد. 

شجاعی افزود: مصوبات این ستاد در بحث واکسیناسیون باید ملاک عمل دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین باشد چرا که در برخی استان ها تزریق واکسن به سایر اقشار و گروه های سنی در حال انجام است و ما نباید از کشور عقب باشیم. 

وی گفت: به ۱۵۰ نفر سهمیه اعزامی استان به مراسم اربعین واکسن تزریق شده است و در صورت افزایش این سهمیه واکسن به افراد جدید تزریق خواهد شد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول