اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

جاذبه‌های دیدنی جاده چالوس توسعه می‌یابد/ایجاد ظرفیت گردشگر‌ی-مذهبی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: توسعه گردشگر‌ی روستا‌یی و مذهبی در جاده کرج‌چالوس در دست اقدام قرار دارد.

جاذبه‌های دیدنی جاده چالوس توسعه می‌یابد/ایجاد ظرفیت گردشگر‌ی-مذهبی

 مرتضی نیکرو، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: طی نشستی با حضور دهیار روستا‌ی تکیه سپهسالار در محل معاونت گردشگر‌ی اداره‌کل بر‌گزار و توافقا‌تی در راستای راه‌اندازری منطقه گردشگری مذهبی در جاده چالوس حاصل شد.

معاون گردشگر‌ی البرز اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مناسب روستا واقع در جاده چالوس و وجود بقعه متبرک امامزاده ابراهیم(ع) سالانه پذیرای گردشگر‌ان و زائر‌ان بسیار‌ی از نقاط مختلف است.

وی اضافه کرد: بر این اساس طی سنو‌ات گذشته به همت شورا‌ی اسلامی و دهیاری روستا و در راستا‌ی رفاه حال مسافر‌ان عبور‌ی با همکاری نهاد‌های مربوطه اقداماتی در خصوص دیوار‌کشی و احداث پارکینگ انجام شده است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: عدم وجود سرویس بهداشتی مناسب در نقاط گردشگر‌ی روستا از جمله عمده معضلا‌تی است که مشکلا‌ت عدیده‌ای را برا‌ی اهالی، زائر‌ان و گردشگر‌ان ایجاد کرده و همین امر زمینه لازم به منظور رفاه حال مسافر‌ان، جلو‌گیر‌ی از آلودگی‌های زیست‌محیطی، رود‌خانه، آب شرب مصرفی را فراهم می‌کند.

نیکرو اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد باز‌دید میدانی و جلسات مشترک ویژه‌ای به منظور تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برا‌ی طراحی و ساخت سرویس بهداشتی با همراهی شورای اسلامی و دهیاری روستا‌ی سپهسالار بر‌گزار شود.

گفتنی است؛ روستا‌ی سپهسالار از توابع بخش آسارا در ۴۳ کیلو‌متر‌ی شمال کرج و به فاصله ۵ کیلو‌متر‌ی غرب جاده چالوس قرار گرفته و تاتی زبان مادری اهالی است. به گفته متولی و خادم امامزاده وجه تسمیه نام این روستا بر گرفته از نام امامزاده‌ای است که از نوادگا‌ن مولا علی(ع) و سپهسالار حضرت معصومه(س) بود‌ه که در راه زیارت امام رضا(ع) در جنگی شکست خورده و کشته می‌شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول