اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تقویت دادگاه‌های درمان‌مدار در کاهش معضل اعتیاد مؤثر است/ بیشتر سرقت‌های خودرو توسط معتادان انجام می‌شود

دادستان قزوین گفت: حمایت و تقویت دادگاه‌های درمان مدار و مشارکت بیشتر نهادهای مرتبط می‌تواند به کاهش معضل اعتیاد و مدیریت مطلوب ورودی پرونده‌های مراجع قضایی منجر شود.

تقویت دادگاه‌های درمان‌مدار در کاهش معضل اعتیاد مؤثر است/ بیشتر سرقت‌های خودرو توسط معتادان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: معضل مصرف مواد مخدر را می‌توان با راهکارهای درمانی بر آن فائق آمد و دادگاه‌های درمان مدار با حضور روانشناس، مددکار، پزشک و درمانگر بهتر می‌توانند در ریشه کنی این معضل اجتماعی به دستگاه قضایی کمک کنند.

دادستان قزوین افزود: دادگستری قزوین در زمینه پیشگیری از جرم گزارش جامع و کاملی را تهیه کرده است، که یک نقشه راه برای عبور از این  معضل اجتماعی است.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: اگر مطلبی در جلسات عنوان می‌شود به معنای نادیده گرفتن اقدامات هیج یک از دستگاه‌ها نیست، بلکه اگر ناهماهنگی وجود دارد باید در این جلسات بتوانیم حل کنیم و در نهایت از این فرصت به نحو مطلوب بتوانیم استفاده کنیم.

قاسمی تصریح کرد: هر دستگاه و سازمانی در برابر این آسیب اجتماعی مسئول است و نمی‌تواند سهم و مسئولیت خود را بر گردن دیگر بیندازد و توقع حل مشکل را داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به معضلات اعتیاد در جامعه افزود: اکثر سرقت‌های خرد توسط معتادان انجام می شود و تمام تلاش ما در استان برای امنیت و آسایش مردم است و برخی از این افراد موجب برهم زدن امنیت روانی و  مختل کردن آسایش مردم ‌و موجب خسارت برای شهروندان می‌شوند.

محمد قاسمی تأکید کرد: انتظار این است که هر سازمانی به وظیفه ذاتی و براساس تفاهنامه و تعهدات خود در این راستا عمل کند و با هم‌افزایی و انسجام در راستای ریشه کنی اعتیاد گام برداریم.

 دادستان قزوین اضافه کرد: حمایت و تقویت دادگاه‌های درمان مدار و مشارکت بیشتر نهادهای مرتبط می‌تواند به کاهش معضل اعتیاد و مدیریت مطلوب ورودی پرونده‌های مراجع قضایی منجر شود.

این مقام قضایی استان اذعان داشت: ما بیشتر در بعد جسمی که سم زدایی است تلاش می‌کنیم در صورتی که بعد روانی و اجتماعی آن نباید غفلت کرد و از ابزارهای تخصصی و روانی در این امر باید یاری جست.

قاسمی یادآور شد: نظارت‌ها باید به صورت دقیق صورت گیرد و با جدیت بیشتری پیگیری شود و همچنین در بحث قاچاقچیان حرفه‌ای و بنیان مالی آنها باید برخورد جدی و قاطع شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در قزوین ضروری است و بحث احداث و راه اندازی این مرکز باید با سرعت بیشتری پیگیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول