اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های تهران به برکناری امام جمعه لواسان/ لواسانی خداحافظی کرد

همزمان با اقامه آخرین نماز جمعه توسط حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه سابق لواسان، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به تصمیم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برای برکناری امام جمعه لواسان در مصلی این شهر حضور یافتند.

اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های تهران به برکناری امام جمعه لواسان/ لواسانی خداحافظی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از لواسان، آخرین نماز جمعه حجت‌الاسلام سعید لواسانی با حضور مسئولان شهر لواسان و علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

جمعی از دانشجویان و روحانیون عدالت‌طلب نیز که بیش از ۱۰۰ نفر بودند و به گفته مردم لواسان از اهالی این شهر هم نبودند، با به دست گرفتن پلاکارد‌هایی با محتوای "نماز جمعه یک عبادت سرتاپا سیاسی است"، "لواسان را حیات خلوت زمین‌خواران نکنید" ، "از رحیم پور ازغدی تا سید سعید لواسانی حذف صدای عدالت خواهان" ، "حذف صدای عدالت از لواسان" ، "راه زمین خواران را هموار نکنید" ، "نماز جمعه جایگاه امر به معروف و نهی از منکر است نه تقویم خوانی" و "محافظه کاری قتلگاه انقلاب است" اعتراض خود را نسبت به تصمیم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اعلام کردند.

 

حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش لواسانات ضمن اعلام خداحافظی خود از این سمت، اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعه، تصمیم گرفت بندۀ حقیر را کنار بگذارد، بنده به مسؤولان آن‌جا عرض کردم که تصمیم‌ با شما است و بنده هم به تصمیم شما احترام می‌گذارم. 

وی گفت: دوستان زیادی به انحاء مختلف نسبت به این تصمیم اعتراض داشته و دارند اما باید مراقب باشیم که در دام بی‌تقوایی و بی‌عدالتی نیفتیم چرا که انتقاد و پرسش با توهین و بی‌احترامی و زیرسوال‌بردن همۀ خدمات و تلاش‌های یک‌‌ فرد و یک نهاد‌ فرق دارد.

امام جمعه لواسانات در ادامه بیان کرد: آقای حاج علی اکبری برادر ما است و طبق این کلام قرآن مجید؛ «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» [حجرات: 10]، مگر کسی که از برادرش ناراحت است، به او توهین می‌کند؟ برفرض که احساس کند، اشتباه می‌رود، دلسوزی می‌کند و با او با مهربانی و دلسوزانه سخن می‌گوید. این رابطۀ برادرانه و مومنانه باید در جامعۀ ما نهادینه شود.
حجت الاسلام لواسانی در ادامه تاکید کرد: اگر سخن، گله و انتقادی داریم بیان می‌کنیم، اما تخریب و توهین و امثال آن خلاف مرام اسلام است و هرگز نباید در زبان و گفتار ما باشد.

حجت‌الاسلام لواسانی در هر دو خطبه نماز جمعه این هفته به مسئله عدالت و عدالت‌طلبی پرداخت و تصریح کرد: اگر درون انسان عدالت وجود نداشته باشد و عدالت باطنی نداشته باشیم و خودمان را نسازیم سخن گفتن از عدالت وجهی ندارد.
وی تاکید کرد: راه رسیدن به عدالت هم جهاد با نفس است؛ اگر در عرصه جهاد با نفس پیروز شویم پیروز خواهیم شد حتی اگر در ظاهر شکست بخوریم.

در پایان لواسانی با بدرقه مسئولان از حاضرین در نماز جمعه خداحافظی کرد.

به گزارش فارس، روز چهارشنبه هفته گذشته حجت‌الاسلام سعید لواسانی امام جمعه شهر لواسان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از پایان دوران مسئولیتش در این شهر خبر داد و اعلام کرد این هفته آخرین نماز جمعه‌اش در این شهر را اقامه خواهد کرد.

انتهای پیام/ی/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول