اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نماینده کاشمر: فسادستیزی به‌ دور از اشرافی‌گری باید ویژگی ائمه جمعه باشد/ لزوم مطالبه‌گری از تریبون نماز جمعه

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی فسادستیزی به‌دوراز اشرافی‌گری را از ویژگی‌های ائمه جمعه دانست و با تأکید بر لزوم انجام نهضت مطالبه‌گری از تریبون نماز جمعه گفت: نهضت مطالبه‌گری را باید فرمانده قرارگاه آغاز کند و در این راستا مسئولان بدانند که اگر درست عمل نکنند، مطالبه جدی از آنان در نماز جمعه انجام خواهد شد.

نماینده کاشمر: فسادستیزی به‌ دور از اشرافی‌گری باید ویژگی ائمه جمعه باشد/ لزوم مطالبه‌گری از تریبون نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین امروز در مراسم تکریم و معارفه ائمه جمعه قدیم و جدید کاشمر که با حضور مسئولان و نمازگزاران جمعه در فضای باز آستان مقدس امامزاده سید حمزه برگزار شد، امام‌جمعه را فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر دانست و اظهار کرد: تمام مراکز و مجموعه‌ها اعم از حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی، امور مساجد، هیئات مذهبی و نهادهایی که در حوزه فرهنگی و مسائل اجتماعی فعالیت دارند باید حول مدیریت فرمانده قرارگاه جمع شوند و به امور مربوطه بپردازند.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امام‌جمعه به‌عنوان فرمانده این قرارگاه قبل از اینکه بخواهد دستوری بدهد باید خودش جلودار این لشکر حرکت کند، فسادستیزی به‌دور از اشرافی‌گری را از ویژگی ائمه جمعه دانست و ابراز کرد: در قرارگاه فرهنگی باید علاوه بر اینکه کار فرهنگی انجام می‌شود، کارها به‌صورت عملیاتی، دقیق و درست باشد و در این راستا ضرورت دارد شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به خودش بیاید و کارهای بزرگ‌تری انجام دهد.

وی با اذعان به اینکه ائمه جمعه می‌توانند با مدیریت، راهنمایی و برنامه‌ریزی وضعیت یک شهر را متحول کنند، بیان کرد: امام‌جمعه جدید کاشمر روزگاری در منطقه ریگان استان کرمان در اسارت گروهک تروریستی ریگی بوده است و جزو آزاده‌ها محسوب می‌شود، دارای سوابق خوبی در زمینهٔ کار، فعالیت و تلاش است و همواره در راستای وظایف محوله، پرکار بوده است.

نیک‌بین با اشاره به اینکه فسادستیزی جزو اصلی‌ترین موارد و امربه‌معروف و نهی از منکر است که باید از ویژگی‌های نماز جمعه باشد، یادآور شد: از برخی ائمه جمعه در کشور خداحافظی می‌کنند و مطرح می‌شود چون فردی پرکار و فسادستیز بوده، برکنار شده است و این مهم در شهرستان‌های اطراف تهران در حال رخ دادن است.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه بر جدی گرفتن چنین موضوعاتی، نباید بگذاریم رسانه‌ها به این  موارد بپردازند، خاطرنشان کرد: در کنار انتصاب جوانان جدی و پرکار به‌عنوان ائمه جمعه باید از وجود ائمه جمعه با تجربه برای هدایت، راهبری و مشورت استفاده شود.

وی در ادامه مردمی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های ائمه جمعه عنوان کرد و گفت: ائمه جمعه‌ای در سطح کشور داریم که با بهترین خودروها تردد می‌کنند و تا داخل نماز جمعه با ماشین می‌آیند و برمی‌گردند، بنابراین ضروری است که مورد تذکر و پیگیری شورای سیاست‌گذاری قرار گیرند.

نیک‌بین با اشاره به اینکه امام‌جمعه‌ای که در داخل شهر راه نرود و کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر را نبیند و معضلات شهری را نداند، کارایی ندارد، یادآور شد: در تهران با آقای زاکانی مشورت کردیم که تور سیاه راه بیاندازد و در این تور نصف شب افراد بزرگ و مسئولان را به نقاطی از شهر ببریم که اتفاقات عجیب‌وغریبی می‌افتد.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماز جمعه محلی برای آگاهی‌بخشی مردم نسبت به جامعه به‌ دور از سیاه‌نمایی است، افزود: در بیان مسائل و موارد از تریبون نماز جمعه نباید سیاه‌نمایی اتفاق بیافتد، بلکه باید با امیدآفرینی واقعیت‌های جامعه را درست بیان کنیم، در این راستا از امام‌جمعه جدید کاشمر درخواست داریم به‌طور جد به همه مسئولان در راستای انجام وظایف و مأموریت‌هایشان با شیوه دینی تذکر دهند.

وی با یادآوری این مهم که نباید افراد نسبت به نام بردن ائمه جمعه از جریانات  سیاسی که مورد تأیید انقلاب نیست خرده بگیرند، ابراز کرد: همه مردم با هر نوع تفکر و نگرش سیاسی باید در کنار امام‌جمعه باشند و معتقد باشند که منتقدین نظام در حقیقت مخالف و معاند نیستند، بنابراین امام‌جمعه مرتبط با همه مردم است و باید همه را زیر چتر حمایتی خودش قرار دهد.

نیک‌بین با تأکید بر اینکه نهضت مطالبه‌گری را باید فرمانده قرارگاه آغاز کند، یادآور شد: نهضت‌ مطالبه‌گری از نماینده مجلس، دولت، قوه قضائیه شروع شود و مسئولان شهرستانی باید بدانند اگر درست عمل نکنند مطالبه جدی از آنان در نماز جمعه انجام خواهد شد و مردم با این شیوه پای‌کار نماز جمعه خواهند بود.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: فرمانده می‌رود و می‌گوید بیایید، نه اینکه می‌ماند و بگوید، بروید بلکه باید فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی نوک پیکان امور فرهنگی و اجتماعی باشد.

استراتژی دشمن تقلیل، تضعیف و تعطیلی نماز جمعه است

در ادامه این مراسم مدیر حراست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تکریم و معارفه ائمه جمعه قدیم و جدید کاشمر با تقدیر از همه افرادی که در برپایی اقامه نماز جمعه در این شهرستان زحمت می‌کشند، به استراتژی دشمن در خصوص نماز جمعه‌ اشاره کرد و گفت: دشمنان ما در خصوص حوزه فرهنگی استراتژی دارند اما در خصوص نماز جمعه یک استراتژی ویژه دارند.

حجت‌الاسلام قلعه با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال تقلیل، تضعیف و تعطیل کردن نماز جمعه هستند و برای تحقق این استراتژی برنامه‌ریزی می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه دشمن نیز بعضاً در این مسیر هم موفق شده است چون برخی از شهرهای ما جمعیت‌شان زیاد شد اما شرکت‌کنندگان در نماز جمعه کم شد و این همان استراتژی دشمن است که آن را دنبال می‌کند.

وی همچنین با اشاره به انتقاد نماینده کاشمر در خصوص برخی از تغییرات در نهاد نماز جمعه در شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: هر مسئولیتی برای خودش یکسری پارامترهایی دارد و همه مسئولیت‌ها در کشور دارای قوانین و مقرراتی است.

مدیر حراست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اذعان به اینکه داشتن حداقل مدرک فوق‌لیسانس و سکونت در شهر محل خدمت دو شرط اولیه برای معرفی فرد به امامت جمعه است، خاطرنشان کرد: اگر فردی به‌عنوان امام‌جمعه شهری معرفی شود و آن فرد بهترین امام‌جمعه باشد اما سکونت در آن شهر نداشته باشد نمی‌تواند در آنجا امام‌جمعه باشد.

قلعه تصریح کرد: یکسری شرایط وجود دارد که برخی از امامان جمعه اگرچه خیلی خوب هستند اما پارامترهای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برای ماندن در آن شهر و ادامه امامت جمعه را ندارند و چاره جز خداحافظی کردن با آنان نیست.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی در مدت مسئولیتش در کسوت امام‌جمعه کاشمر، با حکم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور حجت‌الاسلام جواد طاهری که سابقه امامت جمعه شهرهای فهرج کرمان، تربت‌جام و ورامین، ریاست دانشگاه پیام نور در چندین شهرستان و مسئولیت نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سیستان و بلوچستان را در کارنامه خود دارد به‌عنوان امام‌جمعه جدید کاشمر منصوب شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول