اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مذاکره بدون رفع تحریم معنایی ندارد/ گفت‌و‌گو به روش قبل فرصت‌های تجاری را هم می‌گیرد

امام‌جمعه موقت نطنز گفت: دولت سیزدهم محکم اعلام کرده که مذاکره برای مذاکره معنی ندارد و شرط مذاکره رفع تحریم باید باشد، البته در این میان دشمن سعی دارد با طولانی کردن مذاکرات آن را فرسایشی کرده و کشور ما را منفعل کند.

مذاکره بدون رفع تحریم معنایی ندارد/ گفت‌و‌گو به روش قبل فرصت‌های تجاری را هم می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز اظهار کرد: در هفدهم شهریورماه سال 57 تعداد زیادی از مردم بی‌گناه که برای احقاق حق خود به میدان آمده بودند، توسط رژیم ستم‌شاهی به طرز فجیعی به رگبار بسته‌ شده و به شهادت رسیدند و به دنبال کشتار 17 شهریور اراده و عزم رژیم در رویارویی با ملت سخت به تردید و تزلزل افتاد. چراکه شیوه‌های موسوم اعم از سرکوب و سازش در عمل شکست‌خورده بود.

امام‌جمعه موقت نطنز افزود: بدون شک قیام 17 شهریور را می‌توان به‌عنوان یکی از نقاط عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم پهلوی دانست و بر این باوریم که این حرکت احیاکننده مسیر پیروزی انقلاب شد.

وی با اشاره به حادثه 11 سپتامبر گفت: در ماجرای حمله به برج‌های دوقلو در آمریکا، یک بهانه‌ای به دست آمریکای جنایتکار افتاد و یک لشکرکشی به افغانستان و عراق به بهانه مبارزه با تروریسم اتفاق افتاد، به اعتراف خود آن‌ها امروز دست‌خالی از منطقه بیرون رفتند و به تعبیر تحلیل‌گران برجسته آمریکا در منطقه شکست مفتضحانه‌ای خورد.

مجیدی تبار در خصوص موضوع مذاکره با اروپا و آمریکا گفت: دولت سیزدهم محکم اعلام کرده که مذاکره برای مذاکره معنی ندارد و شرط مذاکره رفع تحریم باید باشد، البته در این میان دشمن سعی دارد با به درازا کشاندن مذاکرات آن را فرسایشی کرده و کشور ما را منفعل کند.

امام‌جمعه موقت نطنز ادامه داد: دولت سیزدهم به روال قبل، مذاکره نخواهد کرد و با هماهنگی و بر اساس طرح راهبردی مجلس و نظارت شورای عالی امنیت ملی با آرایش هوشمندانه و بر اساس سه اصل حکمت، عزت، مصلحت و برای حل مشکلات مردم عزیز مذاکره خواهد کرد.

مذاکره به روش دولت قبل پذیرفته شده نیست

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی نیز در خطبه‌های نماز جمعه بادرود اظهار کرد: مذاکره برای مذاکره هیچ معنا و مفهومی ندارد اصولاً مذاکره ایران با اروپا فقط و فقط برای رفع تحریم‌هاست با این توضیح که سیاست شیطانی آمریکا و اروپا برای فرسایشی کردن مذاکرات که همان سیاست مذاکره برای مذاکره است.

امام جمعه بادرود اضافه کرد: در حقیقت دشمن با این کار می‌خواهد با یک تیر چند نشان را بزند اولاً ایران را کشوری منفعل نشان بدهد ثانیاً با فرسایشی کردن مذاکرات کشور را معطل مذاکرات نگاه دارد و ثالثاً معطل شدن برای مذاکرات بی‌فایده، فرصت ارتباطی و تبادلات تجاری ایران را می‌سوزاند.

وی اذعان کرد: دولت سیزدهم بر تعامل با همه جهان و تداوم مذاکره با طرف‌هایی است که داخل برجام هستند آمریکا اگر می‌خواهد باید به برجام برگردد و به خواست ایران تمکین کند وگرنه مذاکره هیچ معنایی ندارد، دوم اینکه مذاکرات به سبک قبلی اساساً پذیرفته‌شده نیست و باید الگوی جدیدی طراحی و اجرا گردد ایران به مذاکرات برمی‌گردد اما با تعیین دستور جدید و با محوریت طرح راهبردی مجلس و نظارت شورای عالی امنیت ملی باشد.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول