اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تامین امنیت غذایی اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه، امروز غذا به ابزار تهدید تبدیل شده است و‌ تلاش می‌کنند به واسطه غذا بر دیگران سلطه پیدا کنند، گفت: باید نسبت به تامین امنیت غذایی کشور نگاه راهبردی و ویژه‌ای وجود داشته باشد.

تامین امنیت غذایی اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید جواد ساداتی‌نژاد امروز در میان نمازگزاران نماز جمعه اظهار کرد: حوزه کشاورزی برای مردم اهمیت بالایی دارد و اگر غذای کشوری در اختیار دیگران باشد باید همیشه عزتش را از دیگران مطالبه کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه، امروز غذا به ابزار تهدید تبدیل شده است و‌ تلاش می‌کنند به واسطه غذا بر دیگران سلطه پیدا کنند، افزود: کشاورز در دنیا در کنار تامین غذا، امنیت و قدرت کشورها را هم تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه به کشاورز راهبردی است، گفت: آمریکا ۴ درصد جمعیت دنیا را دارد اما ۳۷ درصد امنیت غذایی در دنیا را دارد که نشان می‌دهد با امنیت غذایی قدرت نمایی می‌کند.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه، در دولت سیزدهم به دنبال تحول در حوزه کشاورزی هستیم، خاطر نشان کرد:  ۲۲ میلیون نفر از جمعیت ایران در بخش کشاورزی فعال هستند و باید نسبت به تامین امنیت غذایی کشور نگاه راهبردی و ویژه‌ای وجود داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:کاشان چون منطقه کم آبی است نیاز به تحول دارد که یکی از راهکارها کشت جایگزین با مصرف کم آب است که آن را در این منطقه دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول