اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ارسال لایحه توسعه منطقه آزادانزلی به شورای نگهبان بعد از تأیید مجلس

به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی پس از اصلاحات صورت گرفته در صحن علنی بررسی و پس از تأیید به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

ارسال لایحه توسعه منطقه آزادانزلی به شورای نگهبان بعد از تأیید مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا مرحبا امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گرانی‌های موجود در جامعه منجر به ایجاد ناامیدی در کشور شده، اظهار کرد: در چند ماه اخیر قیمت برخی از کالاهای اساسی به شکل کاملا غیرطبیعی با افزایش مواجه شده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که در این خصوص کمیسیون اقتصادی مجلس جلساتی را برگزار و وزیر اقتصاد برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص دارد.

وی با انتقاد از فاسدشدن برخی از کالاهای اساسی در گمرکات جمهوری اسلامی گفت: متأسفانه برخی از مشکلات مثل بوروکراسی اداری و عدم تامین ارز ترجیحی منجر به دپوی کالاهای اساسی در گمرک و در نتیجه فاسدشدن آن شد که جای بسیار تاسف دارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ورود مجلس جهت بررسی علل دپوی کالاهای اساسی در گمرک خبر داد و افزود: در این شرایط اقتصادی دپوی کالا در گمرک به هیج وجه زیبنده کشور نیست لذا کمیسیون اقتصادی مجلس به این مسئله ورود کرده و کارگروهی را تشکیل داده است.

مرحبا همچنین با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در خصوص لوایح توسعه منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: منطقه آزادانزلی دارای ظرفیت اقتصادی بسیار خوبی به دلیل نزدیکی با فرودگاه بین المللی رشت و کشورهای عضو اوراسیا است که بسیار می‌تواند به اقتصاد استان و حتی کشور کمک کند لذا به این منظور لایحه توسعه منطقه آزادانزلی در صحن علنی بررسی و پس از تایید به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

وی یکی از مزیت‌های مناطق ویژه اقتصادی را صدور پروانه‌های رایگان و معافیت‌های عوارض گمرک دانست و بیان کرد: یکی از ایرادات وارد موجود در عدم توسعه گیلان وجود بوروکراسی‌های شدید اداری است ولی با آغاز فعالیت گمرک ویژه منطقه آستارا بسیاری از این بوروکراسی‌ها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول