اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و ترکیه

روسای جمهور تاجیکستان و ترکیه در تماس تلفنی مسائل مربوط به گسترش بیشتر روابط چندجانبه بین دو کشور و اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

گفت‌وگوی تلفنی  روسای جمهور تاجیکستان و ترکیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور ترکیه ضمن تبریک به رئیس جمهور و مردم تاجیکستان به مناسبت سی امین سالگرد استقلال این کشور به دستاوردهای فوق العاده «دوشنبه» در طول سالهای استقلال در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و تقویت نقش سازنده خود در حل مسائل مهم دستور کار منطقه‌ای و بین المللی اشاره کرد.

در جریان این تماس تلفنی مسائل مهم مربوط به گسترش بیشتر همکاری چندجانبه تاجیکستان و ترکیه، از جمله در زمینه های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه، امنیتی و مبارزه مشترک با چالش و تهدیدات جهانی بررسی شدند.

روسای جمهور تاجیکستان و ترکیه در ادامه از سطح و محتوای روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور ابراز رضایت کردند.

در بخش دیگر این گفت‌وگو تلفنی سران دو کشور به موضوعات نگران کننده در افغانستان توجه ویژه کردند.

طرفین ضمن بررسی مشکلات افغانستان و تایید شباهت و نزدیکی مواضع تاجیکستان و ترکیه در زمینه موضوعات مهم این کشور، بر ضرورت ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت نمایندگان همه اقوام ساکن افغانستان تاکید و به اهمیت ارائه کمک بشردوستانه به مردم این کشور اشاره کردند.

دوطرف با اشاره به اهمیت تداوم تماس های دائمی در بالاترین سطح برای ترویج موثر کل روابط دوجانبه، توافق کردند که با عادی شدن وضعیت مربوط به بیماری همه گیر کرونا، رئیس جمهور ترکیه در اولین فرصت مناسب با سفر رسمی از تاجیکستان بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول