اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پنج‌شنبه‌های شهدایی| برادرانه‌ای از جنس شهادت

حماسه دفاع مقدس و زندگی شهدا را که مرور می‌کنیم به خانواده‌هایی می‌رسیم که با تقدیم بیش از یک شهید، دین خود را نه‌تنها به انقلاب که تمام و کمال به اسلام پرداخت کرده‌اند و خانواده شهیدان آقایی نیز یکی از این چند صد خانواده در استان فارس
و شهر شیراز است.

پنج‌شنبه‌های شهدایی| برادرانه‌ای از جنس شهادت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بسیاری از افرادی که از بلوار پاسداران عبور کرده‌اند، نام خیابان شهید آقایی را دیده و یا به خوبی می‌شناسند اما شاید هرگز به این فکر نکرده‌اند که این شهید کیست که خیابانی به نامش نامگذاری شده است.

شهید محمد جعفر آقایی طلبه شهیدی است که به عنوان بی‌سیم‌چی در لشکر ۱۹ فجر حضور داشت و آثار ادبی و عرفانی او نیز گواه شخصیت والای این روحانی شهید است.

بعد از شهادت این روحانی شهید، برادر کوچکترش، بدون وقفه با به جا آوردن وفای عهدی که با برادر بسته بود به او پیوست؛ مهمان امروز پنج‌شنبه‌های شهدایی، برادر کوچکتر شهید محمد جعفر آقایی است.

شهید محمد کاظم آقایی فرزند غلامرضا دومین شهید خانواده و از شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس است.

او در ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۴۲ در شهر شیراز متولد شد، پدرش مغازه ابزارفروشی داشت و از این طریق هزینه‌های زندگی را از راه کسب و کار حلال تأمین می‌نمود.

مادرش خانم عطاء، با پرورش اسلامی و با ذکر دعا و زمزمه قرآن فرزندانش را بزرگ کرد و با معرفت اسلامی آشنا نمود.

محمد کاظم دوران کودکی را سپری کرد و به مدرسه رفت و دوران تحصیلی را با اخذ مدرک دیپلم به پایان رسانید.

دوران دبیرستانش مصادف با حرکت‌های انقلابی و مردمی شیراز و ایران بود، او با انقلابیون همراه و همگام و با شروع جنگ تحمیلی از طریق بسیج راهی جبهه شد و همواره در مناطق جنگی حضور داشت.

سال ۱۳۶۵ برادراش محمدجعفر در جبهه شهید شد و چند ماه بعد از شهادت برادر و آرام شدن فضا و با رضایت والدین، او دوباره به جبهه رفت.

قبل از اعزام دوباره او در کربلای ۴ شرکت کرده و مجروح هم شده بود ولی دوباره سال ۱۳۶۶ به جبهه رفت و در عملیات کربلای ۸ شرکت کرد و در هجدهم فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی شلمچه جاویدالاثر گردید و پیکر پاکش در سال ۱۳۷۳ مورد تفحص قرار گرفت و پس از ۶ سال انتظار در شیراز تشییع و در گلزار شهدای دارالرحمه این شهر دفن شد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول