اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مرهم یک پزشک زرندی از آسیای میانه تا زادگاهش/ مرکزی که محل واکسیناسیون کرونا شد

مسعود متصدی‌زرندی، فوق‌تخصص بومی شهرستان زرند که در تهران مستقر است، می‌گوید: در این شرایط کرونایی بیماران زیادی از منطقه زادگاهم برای درمان به تهران عزیمت می‌کردند و خداوند به بنده توفیق عنایت کرد در زادگاهم حضور یابم و بیماران را رایگان ویزیت کنم.

مرهم یک پزشک زرندی از آسیای میانه تا زادگاهش/ مرکزی که محل واکسیناسیون کرونا شد

خبرگزاری فارس – کرمان| زرند؛ پرفسور مسعود متصدی‌زرندی، رئیس بخش گوش، حلق و بینی بیمارستان امیراعلم، فوق‌تخصص بومی شهرستان زرند که در تهران مستقر است در یک اقدام ارزشمند و انسان دوستانه با طی صدها کیلومتر با حضور در زادگاه خود شماری از روستاییان را به‌صورت رایگان ویزیت کرد.

این پزشک متخصص در هر جایی که توانسته اقدام به ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان به مردم به‌ویژه در مناطق محروم و دورافتاده کرده است، ویزیت رایگان در نقاط مختلف کشور و همچنین کشورهای آسیای میانه تا مرهمی بر درمان بیماری آنان باشند.

دکتر متصدی‌زرندی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما همیشه بر کار خیر و نیکوکاری تاکید شده است و توسط پدر مرحومم سنگ بنای احداث درمانگاه در زادگاهم روستای نعیم‌آباد رقم خورده است، اظهار کرد: به کمک و همفکری اعضای خانواده فعالیت خیرخواهانه پدر مرحومم را تکمیل و به شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند اهدا شده است و خرسندیم که علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی تبدیل به یک مرکز فعال واکسیناسیون کرونا شده است.

این پزشک متعهد و انسان‌دوست ادامه داد: در این شرایط کرونایی بیماران زیادی از منطقه زادگاهم برای درمان به تهران عزیمت می‌کردند و خداوند به بنده توفیق عنایت کرد در زادگاهم حضور یابم و بیماران را رایگان ویزیت کنم.

 

احداث مرکز جامع سلامت توسط خانواده نیکوکار متصدی‌زرندی

حجت‌الاسلام محمود محمدی امام جمعه موقت زرند هم خدمات این پزشک را افتخار شهرستان، استان و بلکه افتخار ایران اسلامی و همواره منشأ خیر و برکت در جامعه دانست و گفت: در شرایط سخت و مخاطراتی که کادر درمان در ایام کرونا متحمل می‌شود تا مردم در سلامت باشند، شاید برای بعضی‌ها قابل درک نباشد، اما شرایط امروز برای کادر درمان از فضای جبهه‌های جنگ خطرناک‌تر است.

وی افزود: اینگونه صحنه‌های زیبا و به یاد ماندنی هیچگاه در اذهان مردم فراموش نمی‌شود و همگان قدردان پزشکان متعهدی همچون آقای متصدی‌زرندی خواهند بود.

امام جمعه موقت زرند تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در امکانات دولتی وجود دارد، پرفسور متصدی و خانواده او به کمک بهداشت و درمان شتافتند و اقدامات بسیار ارزشمندی را ارائه کردند که خوشبختانه شاهد احداث مرکز جامع سلامت توسط این خانواده نیک‌اندیش هستیم.

مردم چشم انتظار خدمت و قدردان محبت هستند/دعای خیر بیماران بدرقه این پزشک

یکی از بیماران زرندی با ابراز خرسندی از حضور پرفسور متصدی‌زرندی در روستای نعیم‌آباد ابراز کرد: در این شرایط کرونایی از مسافرت واهمه داشتم و از طرفی توان پرداخت هزینه رفت و برگشت هم نداشتم؛ برای این پزشک بشردوست و همه پزشکان متعهد آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت از خداوند متعال خواستارم.

آقای برهانی یکی دیگر از بیماران گفت: به خودم می‌بالم که چنین پزشکان متواضعی در ایران اسلامی به خلق خداوند خدمت می‌کنند.

خانم حسن‌زاده یکی دیگر از بیماران کهنسال هم با بیان اینکه خداوند اجرشان دهد، اظهار کرد: من از بیماری خود رنج می‌بردم و از ترس ابتلا به ویروس کرونا هم جرأت عزیمت به تهران را نداشتم؛ اما خوشبختانه در کمترین زمان ممکن ویزیت و درمان رایگان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده متصدی‌زرندی منشأ خیر و برکت برای شهرستان بوده و هستند، که احداث مرکز درمانی و اهدا و ثبت ملی اولین خانه انصاف کشور از اقدامات ارزشمند این خانواده با اصالت است.

 

شهرستان زرند پایلوت گردشگری سلامت خواهد شد

در حاشیه مراسمی که به پاس تجلیل از خدمات این شخصیت زرندی از طرف اهالی صورت گرفت، محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی گفت: خاندان متصدی سبب‌ساز اتفاقات ارزشمندی در حوزه‌های ادب و فرهنگ، تاریخ، داوری، قضاوت و پزشکی شده‌اند  که می‌تواند برای معرفی فرهنگ و تمدن  زرندی‌ها در سطح کشور و حتی فراملی موثر واقع شود.

اسلامی از ثبت ملی خانه پدری متصدی‌ها به‌عنوان اولین و تنها خانه انصاف کشور خبر داد و ضمن قدردانی از همت پرفسور متصدی از وی خواست تا یک روز را  در طول سال به‌عنوان گردشگری سلامت جهت خدمات رایگان پزشکی مخصوص گردشگران تعیین کند تا از این رهگذر به جذب گردشگری و رونق صنعت گردشگری هم کمک شود که مورد موافقت و استقبال ویژه پرفسور متصدی قرار گرفت.

اسلامی خاطرنشان کرد: به‌دنبال پزشکان شاخص زرندی که در جای‌جای ایران و جهان خدمت می‌کنند، هستیم تا در یک روز خاص بتوانیم بحث ویزیت رایگان گردشگران را با پزشکان متبحر کشوری و جهانی  آغاز کنیم.

اما به‌ندرت کسی مانند پرفسور مسعود متصدی‌زرندی پیدا می‌شود، او دوره تحصیل پزشکی خود را در کشورهای ایران، آلمان و کانادا طی کرده و فوق‌تخصص گوش و جراحی قاعده جمجمه خود را از کانادا گرفته است.

وی در حال حاضر رئیس بخش گوش، گلو و بینی بیمارستان امیراعلم و رئیس گروه اتولوژی، نورواتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیئت ممتحنه بورد تخصصی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.

این پروفسور زرندی تا به‌حال بیش از ۸۵ مقاله در مجلات معتبر در زمینه بیماری‌ها و جراحی‌های گوش منتشر کرده و آثاری از وی از جمله کتاب بیماری‌های گوش داخلی، توسط انتشارات بین‌المللی اشپرینگرآلمان (Springer) در سطح جهان منتشر شده است.

تعدادی از جراحی‌های گوش را برای اولین‌بار در خاور میانه انجام داده که از جمله جراحی‌های سمعک‌های قابل کاشت است و هم‌اکنون عمدتا روی جراحی‌های کاشت حلزون، سمعک‌های قابل کاشت و تومورهای قاعده جمجمه و بیماری‌های عفونی گوش و قاعده جمجمه فعالیت دارد.

انتهای پیام/80022/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول