اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وزش باد با سرعت ۱۱۲ کیلومتر در «درح»/ ادامه فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در استان، گفت: طی امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در منطقه دور از انتظار نخواهد بود.

وزش باد با سرعت ۱۱۲ کیلومتر در «درح»/ ادامه فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با تقویت اختلاف فشاری در شرق کشور، فعالیت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه از روز شنبه در استان تقویت شده و تا پایان هفته مهمان آسمان استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در منطقه دور از انتظار نخواهد بود، بیان داشت: در برخی ساعات به‌خصوص در مرز شرقی استان کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به سرعت وزش باد در مناطق مرزی استان، اضافه کرد: بیشترین سرعت وزش باد در شبانه‌روز گذشته در «درح» شهرستان سربیشه بود که به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

نخعی با اعلام اینکه در مرز شرقی استان توفان گرد و خاک باعث ایجاد خسارت خواهد شد، گفت: روند تغییرات دمای هوا در استان از امروز کاهشی خواهد بود و هوا به تدریج تا اوایل هفته آینده خنک‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با ۱۵ درجه خنک‌ترین و  دهسلم نهبندان با ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند و همچنین تغییرات دما در بیرجند بین ۱۹ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول