اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اهر شهرخلاق کشور در حوزه تئاتر/ فعالیت ۶ انجمن هنری با بیش از1500 نفر هنرمند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر، گفت: همچنانکه باهمت هنرمندان تئاتر و نمایش، اهربه عنوان شهرخلاق حوزه تئاتر انتخاب شده، انتظار داریم در سایر زمینه‌های مستعد نیز این امر با همت هنرمندان رشته مختلف از جمله هنرهای تجسمی پیگیری شود.

اهر شهرخلاق کشور در حوزه تئاتر/ فعالیت ۶ انجمن هنری با بیش از1500 نفر هنرمند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، الیاس ممی‌پور امروز در جمع هنرمندان اهری با اشاره حضور فعال انجمن‌های تئاتر، عکاسی و هنرهای تجسمی در شهرستان و کسب رتبه برتر در این رشته‌ها را در سطح ملی و بین‌المللی، نشان از خلاقیت و استعداد ویژه هنرمندان منطقه ذکر کرد.

وی، رسالت خطیر  انجمن‌ها را  کشف و شکوفایی استعدادها در حوزه فعالیت‌شان برشمرد و افزود: تشکیل انجمن‌ها از جمله هنرهای تجسمی باعث رشد و پویایی این رشته‌ها و تمرکز و برنامه‌ریزی مناسب برای پیشرفت آنها شده  تا با برنامه‌ای هدفمند گام‌های عملی در امر آموزش، ارتقاء کمی و کیفی محصولات و بازاریابی مناسب تولیدات خود بردارند.

ممی‌پور یادآور شد: وظیفه انجمن‌ها سیاستگذاری در حوزه کاری‌شان بوده و ارائه برنامه‌های تخصصی بسترهای لازم را  برای برگزاری جشنواره‌ها، ایجاد نمایشگاه و شناساندن تولیدات و معرفی هنرمندان فراهم می‌کند. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر، گفت: راه‌اندازی گذر فرهنگی در محل‌های  پر تردد که مجموعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری در آن فعالیت می‌کنند در فضای بیرونی آن پیاده‌راهی برای عرضه هنر خیابانی، هنرهای آیینی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری  باشد، جزو برنامه‌ها و پیگیری‌های این اداره است.

این مقام مسوول متذکر شد: ضرورت دارد، هیات مدیره  انجمن هنرهای تجسمی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط ( فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و میراث فرهنگی ) پیگیر باشند تا با ایجاد محلی مناسب شاهد ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در اهر باشیم.

ممی‌پور، ایجاد بانک اطلاعاتی کامل و منسجم از هنرمندان را از دیگر موارد ضروری برشمرد و گفت: می‌توان با احصاء و شناسایی کامل هنرمندان، نسبت به عضویت آنان در صندوق اعتباری هنر و انجام کارهای بیمه و هنر کارت اقدام کرد.

وی،  برگزاری  جشنواره‌ای در حد کلان همانند جشنواره سراسری تئاتر و عکس، برای هنرهای تجسمی توسط این انجمن را ضروری برشمرد و خواستار برنامه‌ریزی لازم در این خصوص شد.

ممی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: این شهرستان در ۶ انجمن شامل انجمن هنرهای نمایشی، خوشنویسی، عکاسی، هنرهای تجسمی، موسیقی و ادبی با عضویت بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر فعالیت دارند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول