اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تجارب دفاع مقدس باعث مقاومت مردم در برابر هجمه‌های داخلی و خارجی شد

فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس گفت: هشت سال دفاع مقدس سبب شد تا گردم و کشورمان با استفاده از تجارب به دست آمده بتوانند در برابر هجمه‌های داخلی و خارجی مقاومت کنند.

تجارب دفاع مقدس باعث مقاومت مردم در برابر هجمه‌های داخلی و خارجی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سرهنگ رمضانعلی قاسم‌پور صبح امروز در جلسه گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در جنگ‌تحمیلی ما جنگ‌طلب و شروع‌کننده نبودیم اما اجازه ندادیم دشمن تحمیل‌کننده بر ما چیره شود.

وی تصریح کرد: صدام و یا دشمنان به سبب تصرف خاک میهنمان وارد جنگ‌نشدند بلکه آنها می‌دانستند که اسلام توسط ایران اسلامی در منطقه و جهان فراگیر می‌شود و به همین سبب درصدد براندازی نظام‌جمهوری اسلامی بودند.

فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی از هر قشر و قومیتی در پاسداری از کشور در این جنگ‌ شرکت کرده و ما افتخار می‌کنیم که شهدای ما از همه اقوام و مذاهب هستند.

وی با اشاره به اینکه همه ما در قبال خون شهدا مسوول هستیم، بیان کرد: همه ما حتی خانواده‌های شهدا نیز در قبال خون شهدا مسوول بوده و باید در تداوم راه شهدا قدم برداریم.

قاسم‌پور گفت: اگر هشت سال دفاع مقدس و تجارب به دست آمده از این جنگ نبود مردم و کشورمان نمی‌توانستند در برابر هجمه‌ها و حوادث داخلی و خارجی مقاومت کرده و امروز در منطقه اقتدار داشته باشیم.

وی ادامه داد: همدلی، اتحاد و همبستگی بین مردم و مسوولان در زمان جنگ باید در شرایط کنونی در کشور نهادینه شود.

فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: حفظ نشر و آثار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ولایتمداری، مقاومت، خودباوری دینی، انقلابی‌گری و بسیاری از مولفه‌های دیگر باید به عنوان شاخص‌های مهم در گام دوم انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته دیدار با خانواده‌هایی که چند شهید تقدیم انقلاب کردند، تجلیل از خانواده‌های شاخص شهدا، دیدار با جانبازان، رزمندگان و افرادی که نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس داشتند و عطرافشانی گلزار شهدا از جمله برنامه‌های این‌هفته است.

* دفاع مقدس جایگاه اولی برای مردم ایران دارد
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: دفاع مقدس ارزش و جایگاه اولی برای مردم ایران دارد و مدیران به پاس احترام به خون‌ شهدا و رشادت‌های رزمندگان باید شخصا در مراسمات این هفته شرکت کنند.

عبدالقدیر کریمی گفت: بیش از ۴۰ برنامه شاخص در سطح شهرستان در این هفته با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی درباره وضعیت شهرستان به لحاظ بیماری بیان کرد: خوشبختانه با حمایت و همراهی مردم و تلاش شبانه‌روزی کادر درمان تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها به کمتر از ۲۰۰ نفر رسیده و امید داریم طی چند روز آینده وضعیت شهرستان از نارنجی به زرد تغییر کند.

* نصب تندیس سردار سلیمانی در بلوار شهر گنبدکاووس
شهردار گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس تندیس سردار شهید سلیمانی با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان در بلوار شهر گنبدکاووس که به نام همین‌ شهید نامگذاری شده نصب می‌شود.

علی‌اصغر موسوی بیان کرد: در این هفته تمامی تمثال‌های  شهدا  که بر اثر گذشت زمان کارآیی خود را از دست دادند  تعویض و نو شده و در بلوارها نصب خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول