اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

واکسیناسیون دانش‌آموزان را زودتر شروع کنید، آموزش مجازی نمی‌خواهیم

نماینده مجلس دانش‌آموزی دوره نهم در یادداشتی ضمن نقد آموزش مجازی دانش‌آموزان خواستار بازگشایی مدارس و آموزش حضوری شد.

واکسیناسیون دانش‌آموزان را زودتر شروع کنید، آموزش مجازی نمی‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد پویا درودی‌نژاد، نماینده مجلس دانش‌آموزی دوره نهم در یادداشتی به‌نقد آموزش‌های مجازی دانش آموزان در دوره کرونا پرداخت و خواستار واکسیناسیون دانش‌آموزان و بازگشایی مدارس شد.

در این یادداشت آمده است:

ازآنجاکه دومین سالی است بازگشایی مدارس تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرارگرفته، ضروری‌ است در این خصوص صریح‌تر از همیشه با مسئولین خراسان رضوی سخن بگوییم و از تعارفات و مصلحت‌اندیشی‌های مرسوم فاصله بگیریم.

شیوع ویروس کرونا در یک سال و نیم گذشته علاوه بر تلفات انسانی و خسارات روانی بسیاری که بر جامعه تحمیل کرده، درزمینهٔ‌ آموزش‌وپرورش نیز ما را با مشکلات عدیده‌ای در استان مواجه کرده است.

تأثیر مستقیم ویروس کرونا بر ترک تحصیل بیش از چهل هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته در خراسان رضوی، خود گواهی بر این ماجرا است.

کیفیت پایین آموزش مجازی و عدم برقراری دیالوگ مشترک و مستمر میان معلم و دانش‌آموز، بی‌رغبتی‌ها را درزمینهٔ‌ تحصیلی افزایش داده است.

فقدان یک برنامه‌ریزی‌ منسجم و عمومی برای به حداقل رساندن نواقص موجود و همچنین نبود شیوه‌نامه‌های آموزشی در شرایط خاص، روز‌به‌روز سطح کیفی آموزش عمومی را پایین آورده و نهایتاً منجر به افت تحصیلی فراگیر میان دانش‌آموزان شده است.

در خراسان رضوی آمارهای سال گذشته افتِ ۲ نمره‌ای میانگین دروس را در مقطع متوسطه دوم نشان می‌دهد که خود گویای وخامت اوضاع تحصیلی است.

این مهم در سال‌های تحصیلی آینده می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد به‌طوری‌که دانش‌آموزان با پایه ضعیف درسی به پایه‌های بالاتر راه پیدا می‌کنند اما ازآنجایی‌که مطالب سال‌های گذشته برایشان تعمیق و تفهیم نشده، نسبت به تحصیل بی‌رغبت‌تر شده و هزینه‌های هنگفتی بر نظام تعلیم و تربیت وارد خواهد شد.

تنها راه‌ها در دسترس که می‌تواند این خلأ را به‌صورت اساسی برطرف کند بازگشایی مدارس، افزایش ساعات آموزشی و نظارت عمومی بر روند جبران این عقب‌ماندگی‌هاست.

از طرفی هنوز در پیک پنجم کرونا هستیم و خراسان رضوی نیز در دوماهه‌ گذشته با یکی از سخت‌ترین موج‌های ویروس روبه‌رو بوده است ازاین‌رو نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی و ادله‌ کافی که نشان دهد خطری سلامت دانش‌آموزان و جامعه را تهدید نمی‌کند به سمت بازگشایی مدارس حرکت کرد.

نکته‌ای که باید بدان توجه کرد این است هیچ آموزشی، جایگزین آموزش حضوری نیست و هیچ پلتفرم و شبکه‌ای نمی‌تواند خلأ قطع ارتباط چهره به چهره معلم و دانش‌آموز را جبران کند، بنابراین شرایط ایجاب می‌کند که واکسیناسیون دانش‌آموزان هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد تا از بحران‌های عقب‌ماندگی تحصیلی و افت سطح کیفی آموزش عمومی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول