اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعالان مجازی با ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده مشمول مالیات می‌شوند

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از مشمولیت کاربران دارای ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات در فضای مجازی خبر داد.

فعالان مجازی با ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده مشمول مالیات می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری اظهار کرد: کاربران دارای۵۰۰ هزار دنبال‌کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات در فضای مجازی مشمول مالیات خواهند بود.

وی ادامه داد: کاربران حقیقی و حقوقی دارای ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده رسانه‌های کاربر محور ناشی از تولید، انتشار و اشتراک‌گذاری محتوای تبلیغاتی در فضای مجازی، حسب مورد مشمول مالیات موضوع فصول چهارم و پنجم باب سوم قانون هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: اشخاص مزبور ملزم به ثبت‌نام و خوداظهاری در نظام مالیاتی کشور از طریق مراجعه به درگاه الکترونیکی مؤدیان مالیاتی به نشانی و خوداظهاری در نظام مالیاتی کشور از طریق مراجعه به درگاه الکترونیکی مؤدیان مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir و انجام کلیه تکالیف مطابق قوانین و مقررات مالیاتی هستند.

انوری با اشاره به فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی در صفحه‌های رسانه‌های کاربر محور گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی که به عنوان پیام گستر تبلیغاتی، نسبت به مدیریت صفحه‌های رسانه‌های کاربر محور در راستای تبلبغات و بازاریابی کسب و کار اشخاص دیگر اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: برای فعالیت شغلی مزبور مکلف به ثبت‌نام و انجام تکالیف وفق قوانین و مقررات مالیاتی بوده و در اجرای تبصره سه ماده هشت آیین نامه اجرایی تبصره پنج ماده ۱۶۹ مکرر قانون مکلف به ارسال اطلاعات مربوط به صاحبان آگهی و کاربران رسانه‌های کاربر محور حسب مورد هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به شناسایی اشخاص موضوع این دستورالعمل عنوان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان و اطلاعات واصله از سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت اطلاعات و ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، نسبت به شناسایی اشخاص موضوع این دستورالعمل اقدام و فهرست کلیه مشولان اعم از ثبت‌نام و شناسایی شده را در تارنمای (سایت) سازمان امور مالیاتی منتشر کند.

انوری تأکید کرد: مؤدیان مالیاتی این دستورالعمل باید در راستای مقررات مواد ۱۰۰ و ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم از طریق خوداظهاری نسبت به تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوطه به فعالیت خود در مواعد مقرر و پرداخت مالیات متعلق اقدام کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول