اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نظام یکپارچه پایانه‌های فروشگاهی عملیاتی می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: با اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی، نرخ مالیات براساس فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از کالا و خدمات تعیین می‌شود.

نظام یکپارچه پایانه‌های فروشگاهی عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری در جلسه‌ای که با حضور رئیس اتاق اصناف استان و نماینده اداره کل فناوری اطلاعات استان برگزار شد، قانون پایانه های فروشگاهی را مصداق بارز عدالت مالیاتی عنوان کرد و اظهار کرد: با اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی، علاوه بر تعیین نرخ مالیات براساس فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از کالا و خدمات، یکی از ابزارهای رسیدن به عدالت مالیاتی است.

وی افزود: نظام یکپارچه و فراگیر پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به عنوان ابزاری جهت شفاف‌سازی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی شاهد تحولی عظیم در زمینه نظام مالیاتی و تحقق عدالت اجتماعی هستیم.

انوری فرهنگ‌سازی، تولید محتوا، آموزش و... را مؤثران راه در جهت اثربخشی بیشتر این قانون عنوان کرد و گفت: فرهنگ‌‏سازی مؤثر و نهادینه‌سازی نصب و به کارگیری پایانه‌های فروشگاهی توسط مؤدیان، زمینه‌ساز توسعه و تحول نظام مالیاتی خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: عدالت مالیاتی به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی نظام مالیاتی بوده و تعیین نرخ مالیات برای فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از کالا و خدمات، یکی از ابزارهای رسیدن به عدالت مالیاتی است.

انوری با اشاره به ثبت نام هر چه زودتر مشمولان قانون پایانه‌های فروشگاهی بر لزوم ثبت‌نام کلیه صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی، به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کند، تأکید کرد.

وی با اشاره به زمینه‌سازی در جهت توسعه و تحول نظام مالیاتی بر لزوم رضایت‌مندی مؤدیان مالیاتی از طریق برقراری عدالت مالیاتی، شناسایی درآمدهای مشمول مالیات و کاهش فرار مالیاتی تأکید کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول