اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ساخت و سازهای غیرمجاز بلای جان شهرضا/ حدنصاب باید در شهرضا تغییر کند

فرماندار شهرضا گفت: ساخت و ساز یک دغدغه جدی برای شهرضا و منظریه است، حدنصاب باید حل شود، یکی از دلایل ساخت و سازهای خلاف در شهرضا مربوط به حدنصاب است.

ساخت و سازهای غیرمجاز بلای جان شهرضا/ حدنصاب باید در شهرضا تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، ناصر اسدی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی مسؤولان شهرستان با اشاره به ایجاد سایت زباله در شهرضا اظهار داشت: قرار بود مکانی در حسن‌آباد مبارکه برای سایت زباله جانمایی شود و جلسه‌ای در این راستا برگزاری شود اما بعد مخالفت کردند، حق شهرستان نباید در ایجاد سایت زباله ضایع شود.

فرماندار شهرضا افزود: برای راه‌اندازی سایت باید ۲۰۰ تن زباله داشته باشیم که شهرضا و دهاقان ۲۰۰ تن زباله نداشتند و مبارکه به آن اضافه شد.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ترافیک در شهرضا مشکلات بسیاری داریم، گفت: در آینده جلسات تخصصی برگزار می‌شود، ساخت و ساز یک دغدغه جدی برای شهرضا و منظریه است، حدنصاب باید حل شود، یکی از دلایل ساخت و سازهای خلاف در شهرضا مربوط به حدنصاب است.

اسدی با تأکید بر ضرورت تسریع در طرح تفصیلی شهرضا، گفت: امیدوار هستیم با پیگیری شهرداری مشکلات ساخت و سازهای داخل در حریم شهر هرچه زودتر حل شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه طرح هدایت آبی‌های سطحی در شهرضا و منظریه از اولویت‎های مهم است و باید برای تهیه و اجرای آن شهرداری‌ها اقدام کنند، عنوان کرد: شهرداری‌ها از توان مشاورها باید در موضوعات مختلف استفاده کنند، معابر نیمه تمام در شهرضا و منظریه باید تکمیل شود و با این حجم حمل و نقل معابر جدید باید ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی کمربندی شهرضا بسیار مهم است و پیشرفت‌هایی هم داشته که ضروری است با همکاری اداره کل راهداری سریع‌تر اقدام شود، بیان کرد: در منظریه هم زیرگذر باید به نتیجه برسد، شهرضا و منظریه به بانک اطلاعاتی املاک شهرداری نیاز دارند، هم برای شورا و هم سرمایه‌گذاران این کار ضروری است.

اسدی با تأکید بر ایجاد واحد سرمایه‌گذاری در شهرداری‎ها بیان کرد: زمین آرامستان شهرضا به مساحت ۵۰ هکتار واگذار شده است و باید هر چه سریع‌تر و قبل از ایجاد مشکل به نتیجه برسد.

نباید مدیری را در بین مردم تخریب کرد

سید نعمت‌اله صالح، امام جمعه شهرضا در ادامه این جلسه با بیان اینکه اختلاف و تفرقه سرمایه‌های اجتماعی و ملی را از بین می‌برد، اظهار داشت: وقتی انسان مسؤولیت مردمی داشته باشد کار او بسیار سنگین است چون مردم پیش خدا حق و حقوق دارند.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید همدیگر را تقویت و حمایت کنند تا نظام مدیریتی موفق باشد، افزود: اختلاف نظر دلیل نمی‌شود که بدبینی نسبت به همدیگر پیدا کنیم، بعضی از مدیران در سال‌های گذشته کارهایی کردند که به نظام بدبین شدند، بنابراین نباید مدیری را در بین مردم تخریب کرد.

نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهرضا یک معضل است

حبیب قاسمی، شهردار شهرضا نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ورودی‌های شهرضا از سمت شیراز، اصفهان و سمیرم افزود: مشاور در حال طرح نهایی این سه ورودی است، چندین دسترسی غیرمجاز داریم که سبب ایجاد تصادفات بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ورودی‌های شهر به زودی ساماندهی می‌شود، گفت: نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهرضا یک معضل است، ۲۷ نفر متخلف را در این زمینه شناسایی کردیم و حریمی که تخلیه می‌کنند در حریم راهداری است و به دادستانی معرفی کردیم و برخورد قاطعی نشده است،۴۷۶ کامیون و ۱۲ شرکت داریم که این کار را انجام می‌دهند، بعضی از آنها به صورت غیرمجاز تخلیه می‌کنند و باید برخورد شدید شود.

قاسمی با بیان اینکه آمادگی داریم در طرح زیرگذر منظریه مشارکت کنیم، عنوان کرد: مقرر شد در هفته جاری جلسه‌ای در استان پیرامون ورودی‌ها شهرضا و منظریه در اداره کل ارهداری استان برگزار شود.

اولویت اول کشور معیشت و سلامت مردم است

سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرا در بین مردم در حال کار هستند و باید مسؤولان در شهرضا نیز در بین مردم باشند و مشکلات پیگیری شود، افزود: طرح‌ها و لوایحی مختلفی در مجالس می‌آید و عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف هستند و اگر رأی اکثریت را گرفت به آن احترام می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه اعضای شورا نباید با همدیگر اختلاف داشته باشند، اختلاف نظر وجود دارد ولی باید همفکری کرد، گفت: از مدیریت شهری انتظار دارم کنار هم باشند تا بتوانند کار کنند.

محمودی با بیان اینکه خلأهایی که در شهرستان است می‌‌توان با برگزاری جلسات و همفکری برطرف کرد، بیان کرد: در ۴ سال پیش رو باید برای اولویت‌های شهرستان شهرضا برنامه‌ریزی شود، هر جایی که نیاز باشد در خدمت شورا هستیم خدمت به شورا خدمت به مردم است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جلسات باید ادامه داشته باشد و تقسیم کار شود، با کسری بودجه شدید نباید انتظار بودجه دولتی داشت و اولویت اول کشور معیشت و سلامت مردم است و اگر گشایشی در کشور انجام شود باید در معیشت و سلامت مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس برای ارزش افزوده بسیار پیگیری کردند و از ۳ درصد به ۴ درصد افزایش دادند، افزود: بدون طرح مطالعاتی اگر جلسه‌ای برگزار کردیم به جایی نمی‌رسیم، هیچ کاری بدون طرح مطالعاتی انجام نمی‌شود.

محمودی با اشاره به سایت زباله شهرداری‌های جنوب استان گفت: سایت زباله در سال ۹۳ بین شورا و شهرداری‌ ۴ شهرستان بسته شد و ۵۵ درصد زباله‌ها مربوط به شهرداری‌های مبارکه و ۴۵ درصد مربوط به دیگر شهرستان‌های جنوب بود، مشکلی برای ایجاد سایت زباله نداشتیم تنها جانمایی اشتباه آن در گردنه پوده بود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی افزود: شهردار و نماینده مبارکه بدون اطلاع این ۴ شهرستان کلنگ آن را در گردنه پوده بر زمین زدند، پشت این کوه صحرای چغاد است و مشکلی برای آب‌های زیرزمین ایجاد می‌کرد، اصل طرح را قبول داریم اما جانمایی آن مشکل داشت.

وی با تأکید بر اینکه اگر این سایت زده می‎شد دچار مشکلات اجتماعی بسیاری می‎شدیم، گفت: باید ۴ شهرداری نشستی با هم داشته باشند و از بخش خصوصی کمک گرفت.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول