اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

31 درصد مردم مبارکه واکسینه شده‌اند/ هیچ عوارضی از واکسن برکت گزارش نشده است

مسؤول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان مبارکه گفت: از جمعیت گروه هدف ۳۱/۷ درصد از مردم شهرستان مبارکه دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ درصد دُز دوم را دریافت کردند.

31 درصد مردم مبارکه واکسینه شده‌اند/ هیچ عوارضی از واکسن برکت گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، سید محمد موسوی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، در خصوص برنامه واکسیناسیون شهرستان مبارکه، گفت: برنامه واکسیناسیون وارد برنامه ‌ای مراقبت و پیشگیری از بیماری کرونا شده است و وقتی بخواهیم یک جمعیت بزرگ در کشور واکسینه شوند باید یک برنامه مدون داشته باشیم تا واکسیناسیون با توجه به اولویت‌ها و گروه‌های هدف در تمامی مراکز موجود انجام شود.

مسؤول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان مبارکه، ضمن اشاره به گروه‌های هدف در برنامه جامع واکسیناسیون کشور، بیان کرد: در فاز اول این برنامه یک میلیون و ۵۰۰ نفر از کل کارکنان بهداشت و درمان کشور و ساکنان مراکز نگهداری سالمندان و جانبازان واکسینه شدند و در فاز دوم ۱۵ میلیون نفر از اردیبهشت تا مرداد باید واکسینه می شدند که شامل گروه سنی بالای ۶۰ سال و بیماری‌های خاص می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در فاز سوم از مرداد ماه تا شهریور ۴ میلیون نفر باید واکسینه شوند که شامل مشاغل پرخطر از جمله معلمان، بیماران زمینه‌ای و ساکنان زندان‌ها هستند و در فاز چهارم که ۴۸ میلیون نفر افراد زیر ۶۰ سال از شهریور تا پایان دی ماه واکسن دریافت می‌کنند.

موسوی با بیان آمار افراد واکسینه شده تا کنون در شهرستان مبارکه، گفت: در شهرستان مبارکه تا پایان ۱۶ شهریور ۷۷ هزار و ۴۴۰ نفر واکسن زده شده است که از بین آن‌ها ۵۶ هزار و ۱۶۸ نفر نوبت اول و ۲۱ هزار و  ۲۷۲ نفر نوبت دوم بوده است و از ساکنان شهر مبارکه در مجموع ۵۵ هزار و ۱۶۰ دُز واکسن زده شده است که ۳۶ هزار و ۶۲۶ نفر واکسن نوبت اول و ۱۸ هزار و ۵۳۴ نفر نوبت دوم را تا پایان روز گذشته دریافت کرده‌اند.

مسؤول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان مبارکه، با بیان اینکه پوشش مطلوب واکسیناسیون بالای ۷۵ درصد از جمعیت است، بیان کرد: از جمعیت گروه هدف ۳۱/۷ درصد از مردم شهرستان مبارکه دُز اول واکسن کرونا و  ۱۶ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند و از گروه هدف ما سالمندان بالای ۶۰ سال، ۷۷ درصد واکسینه شدند که ۵۸ درصد آن ها به طور کامل واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: فراخوان افراد برای واکسن کرونا به دو روش ثبت نام در سایت salamat.gov.ir و دریافت پیامک از سر شماره ۱۰۰۰۳۵ انجام می‌شود و سرشماره ۱۰۰۰۰۸۷۱ برای مرکز بهداشت استان اصفهان است شهروندان فقط با دریافت پیامک طبق تاریخ و ساعت برای واکسیناسیون مراجعه کنند تا دچار اختلال و بی نظمی نشوند.

موسوی گفت: همه واکسن‌های موجود در وزارت بهداشت که برای مردم زده می‌شود تمامی آزمایشات و کارآزمایی بالینی را با موفقیت سپری کردند و در شهرستان مبارکه یک مورد گزارش از عوارض خطرناک از واکسن برکت نداشته‌ایم.

مسؤول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان مبارکه با بیان اینکه تبلیغات منفی علیه واکسن‌های تولید داخل است گفت: ۹۵ درصد واکسن‌های اطفال و بیماری‌های کشنده‌ای که از آن‌ها جلوگیری شد، در ایران ساخته می‌شوند و کشور ما جزو یکی از بزرگترین کشورها در ساخت واکسن است.

وی ادامه داد: با تزریق واکسن ایرانی فلج اطفال طی ۱۸ سال اخیر در کشور هیچ موردی برای فلج اطفال گزارش نشده است، که این علم دانشمندان ما در زمینه واکسیناسیون است و واکسن براساس ماهیت‌های تولید شده ویروس زنده ضعیف شده و یا ویروس غیرفعال شده است و امکان ابتلا ویروس کرونا برای شخص واکسینه شده غیرممکن است.

موسوی افزود: در تمام دنیا هیچ کس حق انتخاب نوع واکسن خود را ندارد و توصیه ما این است که هر واکسنی که زودتر رسید را بزنید واکسن کرونا نزدیک به ۱۰۰ درصد از مرگ و میر و بالای ۹۰ درصد از موارد شدید و بستری جلوگیری می‌کند.

مسؤول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان مبارکه گفت: کسانی که واکسینه شدند باید تمامی پروتکل‌ها را رعایت کنند، چرا که ایمنی گروه‌ها به بالای ۷۰ درصد نرسیده است و هیچ واکسنی در دنیا نمی‌تواند ۱۰۰ درصد از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند و اکنون در شهرستان مبارکه زنان باردار در حال واکسیناسیون هستند.

وی در پایان گفت : آمار کرونا در شهرستان مبارکه از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تا روز گذشته از ۴۷ هزار و ۹۲۵ مورد نمونه‌گیری انجام شده، ۹هزار و ۳۷۶ نفر مثبت شدند که از این موارد ۲۰۶ نفر فوت کرده اند که بیش از ۷۵ درصد از موارد فوتی دارای  بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول