اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

موانع سرمایه‌گذاری در سمنان رفع شود/ بروکراسی‌های اداری؛ عامل یأس سرمایه‌گذاران

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر ضرورت رفع موانع فعالیت سرمایه‌گذاران، گفت: بروکراسی‌های اداری عامل یأس سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور می‌شود.

موانع سرمایه‌گذاری در سمنان رفع شود/ بروکراسی‌های اداری؛ عامل یأس سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی بعدازظهر امروز در دیدار با حسن آل‌بویه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان و کارکنان این شرکت در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: ایرانیان مقیم خارج کشور و سایر سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری در کشور دارند؛ اما زمان اقدام با بروکراسی اداری دستگاه‌های امر مواجه شده و دلسرد می‌شوند.

وی با اشاره به‌ضرورت رعایت ضوابط و قوانین در دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: در کنار اهمیت این موضوع، مجریان امر باید موانع ورود سرمایه‌گذار را رفع سازند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه انتخاب کارشناسانه شعار سال توسط مقام معظم رهبری بیانگر توجه خاص ایشان به بخش تولید است، ادامه داد: وحدت و همکاری بین بخش‌های مختلف و جدیت مسؤولان زمینه‌ساز توسعه استان سمنان است.

مطیعی بیان کرد: مسؤولان ناظر باید بیشتر از گذشته پیگیر اجرای پروژه‌های صنعتی باشند؛ چراکه تحقق طرح‌ها برای آحاد هم‌استانی‌ها انتفاع مالی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به مسائل زیست‌محیطی در فعالیت‌های معدنی و صنعتی گفت: در استقرار واحدهای صنعتی به گزینش صنایع غیرآلاینده توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: کارخانجات این استان نیروی کار بی‌شماری دارند و ضروری است به این واحدهای صنعتی توجه شود.

مطیعی با اشاره به فعالیت صنعت چوب و هنر معرق در استان قم، تأکید کرد: صنایع چوبی درآمدزدایی و ارزآوری فراوانی دارد و مسؤولان استان سمنان در راستای مطرح شدن این صنعت گام بردارند.

وی به تکلیف داشتن در قبال نسل آینده اشاره و تأکید کرد: اجتناب از استخراج بی‌رویه مواد معدنی و نیز خام‌فروشی آن‌ها باید مدنظر قرار گیرد؛ چراکه این‌ها سرمایه‌های نسل آینده نیز محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مسؤولان به دنبال به‌کارگیری افراد تحصیل‌کرده، نخبه و متخصص باشند و از آنان در پیشبرد امور بهره گیرند، افزود: توزیع عادلانه منابع، شفافیت و ضابطه‌مندی در امور از بروز مشکلات در استان سمنان پیشگیری می‌کند.

مطیعی با اشاره به وضع معیشتی کارگران و ضرورت انجام اقدامات به‌منطور بهبود شرایط این قشر پرتلاش، گفت: احداث مسکن کارگری در راستای عدالت‌محوری است و پیوست فرهنگی داشته باشد؛ فقر مادی معمولاً زمینه‌ساز فقر فرهنگی است و تبعات اجتماعی به همراه دارد.

استفاده از آب‌های نامتعارف برای رفع چالش کم‌آبی 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات این شرکت، گفت: مقام معظم رهبری در نام‌گذاری شعار سال به اقتصاد و تولید توجه ویژه داشتند و در سالیان اخیر، بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری کلان به وظیفه و تکلیف خود عمل کرده‌اند.

حسن آل‌بویه اضافه کرد: شاهد رشدی مناسب در حوزه سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان بوده‌ایم.

وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاران، اضافه کرد: زیرساخت‌های موردنیاز برای صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان فراهم شده است؛ اما همچنان موانعی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تأکید کرد: بزرگ‌ترین چالش توسعه صنعتی این استان کمبود منابع آبی است که باید رفع شود.

آل‌بویه با اشاره به‌ضرورت استقرار صنایع کم آب‌بر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان، خاطرنشان کرد: به‌منظور رفع چالش کم‌آبی، استفاده از آب‌های نامتعارف در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب سمنان به‌منظور تأمین آب واحدهای مستقر در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان یکی از راهکارهای رفع معضل کمبود منابع آبی است که اکنون این امر تبدیل به یک باور شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت سیزدهم به عدالت‌ورزی تأکید داشتند، گفت: تاکنون سه جلسه به ریاست وزیر صمت با مدیران ارشد صمت و مدیران شهرک‌های صنعتی برگزار و در این جلسات بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها بر اساس سند آمایش تأکید شد.

آل‌بویه تصریح کرد: در واقع معنای عدالت در حوزه صنعت همین است و اجرا نشدن این امر توسعه نامتوازن را به همراه دارد.

وی به بیکاری جوانان به‌عنوان یکی از معضلات جامعه اشاره و بیان کرد: با وجود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت استان سمنان اما صنایع با کمبود نیروی کار مواجه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه درآمد از محل کارگری کاهش یافته است، تأکید کرد: احداث مسکن کارگری برای کارگران صنایع استان سمنان یکی از راهکارهای رفع این مشکل است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: این استان از لحاظ فرهنگی بسیار غنی است و توجه به بافت فرهنگی و سنتی در کنار توسعه صنعتی ضرورت دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول