اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«هادی العامری»؛ مهمترین گزینه ائتلاف الفتح برای نخست‌وزیری عراق

نماینده ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که در صورت کسب کرسی‌های لازم و تشکیل فراکسیون بزرگتر، «هادی العامری» مهمترین گزینه این ائتلاف برای نامزدی پست نخست‌وزیری خواهد بود.

«هادی العامری»؛ مهمترین گزینه ائتلاف الفتح برای نخست‌وزیری عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نعیم العبودی» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، دو معیار برای انتخاب نخست وزیر آتی این کشور را برشمرد و گفت که «هادی العامری»، مهمترین گزینه ائتلاف الفتح برای نامزدی پست نخست‌وزیری است.

وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: «انتخاب نخست‌وزیر آتی به دو معیار بستگی دارد. تعداد کرسی‌های کسب شده و نوع ائتلاف‌ها. ما در ائتلاف الفتح هیچ خط قرمزی در مقابل هیچ  فراکسیونی نمی‌گذاریم. اگر کرسی‌های بیشتری کسب کرد و ائتلاف اکثریت را تشکیل داد ما آن را تایید خواهیم کرد. چه در این ائتلاف شرکت کنیم یا خیر».

به نوشته وبگاه «المسله»، این نماینده ائتلاف الفتح گفت: «اگر ما به کرسی‌های لازم در ائتلاف با سایر فراکسیون‌های سیاسی همسو دست یافتیم، ما نیز در این ائتلاف اکثریت خواهیم بود و به روشنی و وضوح نامزد پیشنهادی خود را معرفی خواهیم کرد تا هر کس می‌خواهد موافقت یا مخالفت خود را اعلام کند».

العبودی درباره نامزدهای احتمالی ائتلاف الفتح برای نخست‌وزیری گفت: «ائتلاف الفتح دارای مردان سیاسی زیادی است و در رأس آن‌ها، هادی العامری است و این موضوع برای تشکیل فراکسیون بزرگتر، با سایر فراکسیون‌ها در میان گذاشته خواهد شد».

قرار است انتخابات پارلمانی عراق در دهم اکتبر آتی در سراسر عراق و منطقه کردستان برگزار شود. در این انتخابات ۱۱۰ حزب سیاسی و ۲۲ ائتلاف انتخاباتی شرکت دارند و کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرده که برای نظارت بر این انتخابات از ۷۶ سفارتخانه و سازمان خارجی دعوت به عمل آورده است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول