اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مطیعی: رشد صنعت گردشگری با پیوست فرهنگی همراه باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: صنعت گردشگری زمینه‌ساز رشد اقتصادی است و رشد این صنعت باید همراه با احترام به فرهنگ دینی و اجتماعی هر منطقه و پیوست فرهنگی باشد.

مطیعی: رشد صنعت گردشگری با پیوست فرهنگی همراه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با وی اظهار کرد: در کنار رشد گردشگری باید به پیوسته‌ای فرهنگی مرتبط با آن توجه کرد.

وی تأکید کرد: صنعت گردشگری زمینه‌ساز رشد اقتصادی است و رشد این صنعت باید همراه با احترام به فرهنگ دینی و اجتماعی هر منطقه و پیوست فرهنگی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به آیه ۷۵ سوره حجر، گفت: با تدبر در آیه «إِنَّ فِی ذلِک لَآیاتٍ لِلْمُتَوَسِّمِینَ»، می‌توان از این آیه استنباط کرد که مرتبط با موضوع باستان‌شناسان و میراث فرهنگی است و این‌ها افرادی هستند که کارشناس و آثارشناس هستند و آثار تاریخی را شناسایی و حفظ می‌کنند.

مطیعی اضافه کرد: متوسّم کسی است که به علامت نگاه کند و از آن به چیز دیگری پی ببرد و تفرّس کند و متوسمین، عبرت‌گیرندگان و عاقلان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه در کنار رشد گردشگری، پیوست فرهنگی به‌ویژه برای مساجد در نظر گرفته می‌شود، گفت: گردشگری پاک اولویت کاری و برنامه‌ها است.

حمیدرضا دوست‌محمدی با بیان اینکه رشد گردشگری زمینه‌ساز عبرت گرفتن از آثار گذشتگان است، افزود: رشد گردشگری زمینه‌ساز اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به سابقه تاریخی و اهمیت مساجد این استان بیان کرد: تاریخانه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهری ایران در استان و شهرستان دامغان واقع شده است.

او با اشاره به اینکه قلب تپنده شهرهای اسلامی، مساجد هستند، افزود: علاوه بر معماری، روح و کالبد مساجد از معنویت بالایی برخوردار است و اجرای برنامه‌های فرهنگی، مساجد را به قطب فرهنگی شهرها تبدیل می‌کند.

دوست‌محمدی با تأکید بر نقش مهم ائمه جمعه در حفظ فرهنگ و هویت و جلب‌ توجه عمومی نسبت به حفاظت از آثار تاریخی، خاطرنشان کرد: ارتقای فرهنگ عمومی برای حفظ آثار تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول