اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بوشهر پیشتاز در واکسیناسیون شد/ گریز برخی مناطق از واکسن!

دبیر ستاد مقابله با کرونا در بوشهر گفت: بر اساس آمارها تاکنون ۵۳۱ هزار و ۱۰۱ واکسن در استان تزریق شده که معادل 44 درصد افراد بالای 18 سال بوده و بوشهر جزو چهار استان نخست در واکسیناسیون است.

بوشهر پیشتاز در واکسیناسیون شد/ گریز برخی مناطق از واکسن!

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعید کشمیری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمارها تاکنون ۵۳۱ هزار و ۱۰۱ واکسن در استان تزریق شده که از این شمار ۳۲۷ هزار و ۶۷۴ نفر معادل ۴۴.۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال حداقل یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: همچنین ۲۰۳ هزار و ۴۲۷ نفر نیز معادل ۲۷.۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال نیز هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند. بر اساس جمع‌بندی‌های انجام شده این استان جزو چهار استان نخست و پیشرو کشور در تزریق واکسن است.

کشمیری ادامه داد: در زمان حاضر پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۴۰ سال استان بوشهر ۷۵ درصد است و پیش‌بینی می‌شود تا ۴۵ روز آینده تمام افراد واجد شرایط در این استان حداقل یک نوبت واکسن دریافت کنند.

وی یادآور شد: این شمار تزریق واکسن در ۲۱ مرکز واکسیناسیون انجام شده که در صورت تأمین نیروی انسانی و فضای لازم شمار مراکز در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

کشمیری ادامه داد: در زمان حاضر روزانه ۱۰ هزار واکسن در استان بوشهر تزریق می‌شود که تلاش می‌شود با افزایش سالن و نیرو تزریق واکسن در این استان به روزانه ۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اعلام کرد: به جز برخی مناطق محدود در برخی شهرستان‌ها از جمله عسلویه و کنگان مابقی مناطق این استان از روند بالای واکسیناسیون برخوردار هستند به‌نحوی‌که اگر جمعیت بالای ۵۰ سال در سایر مناطق ۸۰ درصد واکسینه شده‌اند در این مناطق ۵۰ درصد واکسینه شدند.

وی گفت: تلاش می‌شود بافرهنگ سازی و آموزش، مردم این مناطق را نیز مجاب به دریافت واکسن کنیم چون برای ایمن‌سازی جامعه راهی به غیر واکسیناسیون وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در باره کیت‌های آزمایشگاهی تست تشخیص کرونا گفت: کمبود کیت آزمایشگاهی به دلیل مصرف بالا مشکل کشوری است و تنها به استان بوشهر اختصاص ندارد.

وی یادآور شد: قیمت هر تست رپیت ۶۰ تا ۸۰ هزار و پی‌سی‌آر هرکدام ۲۰۰ هزار تومان است که باتوجه‌به انجام روزانه دو هزار تست در استان بوشهر به‌ویژه در زمان بحران باید مبلغ هنگفتی بابت این تست‌ها هزینه شود.

کشمیری ادامه داد: هنوز مطالبات تست‌های انجام شده در ۱۸ ماه گذشته به دلایل مختلف از جمله ارائه نشدن به‌موقع مدارک و یا اختلاف‌نظر در زمینه نحوه رسیدگی به این سندها دیده شده که منجر به تأخیر در پرداخت این مطالبات شده است.

وی میزان این مطالبات را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد که هرچند بیمه‌ها وعده‌هایی برای بازپرداخت این مطالبات داده‌اند اما تاکنون دانشگاه هیچ دریافتی بابت تست‌های کرونا از بیمه‌ها نداشته است.

به گفته کشمیری هرچند در شرایط عادی استفاده از دستگاه سی‌تی‌اسکن زیاد نیست اما باتوجه‌به اینکه یکی از راه‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ انجام سی‌تی‌اسکن از فرد بیمار است در شرایط بحران فشار کار بر این دستگاه‌ها چندبرابر می‌شود به‌نحوی‌که در پیک پنجم کرونا در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس روزانه بیش از ۶۰۰ مورد سی‌تی‌اسکن انجام می‌شد.

وی یادآور شد: این تجهیزات عمری دارند و خیلی زود فرسوده می‌شوند به‌نحوی‌که در طول پیک چندین بار تیوپ دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان‌های مختلف استان سوخت و تلاش شد با وجود قیمت بالای آن (۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان) تهیه و اجازه ندادیم دستگاهی به دلیل خرابی قطعه معطل بماند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر در شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان، کنگان، خورموج، عسلویه، جم و بوشهر دستگاه سی‌تی‌اسکن وجود دارد و برخی از مراکز درمانی حتی دو دستگاه سی‌تی‌اسکن دارند.

وی ادامه داد: همچنین در حال تدارک برای خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن برای شهرستان‌های کنگان، دیر و گناوه هستیم افزون بر این شرکت نفت نیز در حال خرید یک دستگاه سی‌تی‌اسکن برای جم و بیمارستان خارگ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول