اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

میانبری برای ورود شرکت‌های فعال حوزه نانو به صنعت

شیوع کرونا اگرچه مسیر تعامل‌های چهره به چهره را بست، اما تعامل در حوزه صنعت و فناوری ادامه یافت و فعالان فناور و خلاق نانوفناوری توانستند به صنعت راه پیدا کنند.

میانبری برای ورود شرکت‌های فعال حوزه نانو به صنعت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از توسعه و ترویج نانوفناوری در صنایع، زمینه را برای خلق ارزش افزوده، اشتغال و رفع نیازهای صنایع با تکیه به این فناوری هموار کرد.

با رویکرد آگاهی بخشی به صاحبان صنعت نسبت به ظرفیت‌های این حوزه فناورانه، پیوند میان عرضه و تقاضای فناوری و صنعتی در روزهای کرونایی نیز ادامه یافت و منجر به انعقاد قراردادها و موافقت‌نامه‌هایی میان فعالان فناور و صنعتگران شد.

از ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی نیز استفاده شد و برای ترویج صنعتی این فناوری در قطب‌ها و شهرک‌های صنعتی، برنامه هر هفته یک شهرک صنعتی به معرفی و بیان کاربردهای صنعتی، توانمندی های داخلی و راه حل های فناورانه به کمک نانو پرداخت.

ترویج‌کنندگان فناوری نانو با حضور در واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان‌های سراسر کشور، به معرفی ظرفیت‌های فناورانه موجود و ایجاد ارتباط میان آن‌ها با صاحبان صنعت پرداختند.

 

برگزاری 11 رویداد صنعت و فناوری

یکی از گام‌های ستاد برای ترویج نانوفناوری در میان صنعتگران، برگزاری رویدادهای ارتباط صنعت-فناوری بود که به صورت مستمر ادامه یافت و تا پایان بهار 1400 در مرحله نخست، با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، 11 رویداد صنعتی با مدیران عامل واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی، برگزار شد.

این سلسله رویدادها با مشارکت فن‌بازارهای منطقه‌ای، پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری دیگر نقش آفرینان این حوزه توانست زمینه‌ساز آشنایی بیش از یکصد صنعتگر با قابلیت‌های فناوری نانو شود.

در همین راستا، فعالان صنعتی از یک سو و صاحبان فناوری از سوی دیگر بر بستر فضای مجازی گرد هم آمدند و  ضمن معرفی نیازهای فناورانه و توانمندی‌هایشان، بیش از 100 ساعت محتوای اموزشی دریافت کردند. همچنین بستری برای تعامل میان صاحبان کسب‌وکارهای نانویی، شناخت ظرفیت‌های پژوهشی و توسعه فناوری فراهم شد.

در این رویداد تعاملی، مدیران، صنعتگران، فعالان صنعتی و جامعه با استفاده از زیرساخت مجازی توانستند به بیان تجربیات و توانمندی‌هایشان بپردازند به طوری‌که بیش از 70 فعال فناور مدیر صنعتی فناوری نانوی کشور  محتواهایشان را حول موضوعاتی چون کاربردهای اجتماعی، صنعتی و تجاری نانو در بیش از 10 حوزه صنعتی معرفی کردند.

 

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول