اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح بروزرسانی کاهش آلودگی هوای اراک در صورت تصویب اجرایی می‌شود

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: طرح بروز رسانی کاهش آلودگی هوای اراک، در صورت تصویب در کارگروه‌های فنی به مرحله اجرا می‌رسد.

طرح بروزرسانی کاهش آلودگی هوای اراک در صورت تصویب اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدمهدی مصطفوی ظهر امروز در جلسه فنی طرح بروز رسانی کاهش آلودگی هوای اراک که با حضور دستگاه‌های مرتبط و به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای دهه ۸۰ توسط دانشگاه صنعتی اصفهان طرح مطالعاتی به عنوان طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک سفارش داده شد و در سال ۸۳ خروجی این مطالعات به عنوان طرح جامع مصوب و باید اقداماتی بر اساس آن برای برطرف کردن آلودگی هوا اراک  انجام می‌گرفت.

وی افزود: در جلسات کارگروه، اجرایی شدن مصوبات این طرح را پیگیری  و خوشبختانه تاکنون حدود ۷۰ درصد اقدامات اجرایی شد، اما با توجه به گذر زمان و  تغییر در نوع و میزان آلاینده‌های هوا نیاز به بازنگری طرح بود چراکه دو دهه از زمان مطالعات گذشته بود به همین دلیل سال ۹۶ قراردادی برای بازنگری  با پژوهشکده  محیط‌زیست منعقد و طرح مورد مطالعه قرار گرفته که در صورت تصویب در کارگروه‌های فنی و کاهش آلودگی هوا به مرحله اجرا می‌رسد.

معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه همزمان با این مطالعات، سازمان محیط‌زیست کشور طرحی را به عنوان سیاهه انتشار کلان‌شهر اراک در دستور کار قرار دارد، افزود: با تائید سیاهه انتشار کلان‌شهر اراک اطلاعات موجود در این بازنگری مدنظر قرار گرفته  و به منظور کاهش آلودگی هوا تدابیر مدیریتی ویژه‌ای اندیشیده شود.

مصطفوی در ادامه بیان کرد: عمده آلاینده مسئول هوا در کلان‌شهر اراک از ابتدای سال تاکنون ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون و کمتر از ۱۰ میکرون بوده است که از ابتدای امسال به دلیل خشک‌سالی و تغییر اقلیم شمار روزهای آلاینده نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۵۳ روز افزایش یافته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول