اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولت سیزدهم نباید در چاه دولت‌های قبلی درباره یارانه‌ها بیفتد/پرداخت یارانه‌های نقدی سمی مهلک است

نماینده بناب در مجلس گفت:‌ در موضوع هدفمندی یارانه‌ها نباید در چاه دولت‌های قبلی بیفتیم؛ پرداخت یارانه‌های نقدی سمی مهلک است و باید درآمدهای اجرای این قانون به درمان رایگان ،توسعه حمل و نقل و تکمیل پروژه‌های عمرانی،‌شهری و ورزشی منجر شود.

دولت سیزدهم نباید در چاه دولت‌های قبلی درباره یارانه‌ها بیفتد/پرداخت یارانه‌های نقدی سمی مهلک است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد باقری بناب نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 16 شهریور) در جلسه علنی مجلس و در نطق میان‌دستور اظهار داشت:‌ نمایندگان مجلس خواستار اجرای کامل مصوبات احیای دریاچه ارومیه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و همچنین انتقال آب از طریق تونل کانیسیب هستند.ضمن اینکه باید 600 میلیون مترمکعب آب از رودخانه‌های اطراف دریاچه ارومیه در هر سال برای احیای آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: مسؤول احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم چه کسی است؟ اگر دریاچه ارومیه احیا نشود بیماری‌های مزمن و بحران‌های محیط زیستی باعث مهاجرت مردم خواهد شد و هزینه‌های گزافی را در پی خواهد داشت.

نماینده بناب در مجلس تصریح کرد: بحران آب در اکثر استان‌ها وجود دارد اما بحران آب در آذربایجان شرقی به دلیل سوء مدیریت است.

وی تأکید کرد: وزارت نیرو باید برای آب شرب و آب مورد نیاز صنعت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

باقری‌بناب همچنین از دولت خواست:‌ واکسیناسیون عمومی را تمام کند تا موجب کاهش مرگ و میر در جهان شود.

نماینده بناب در مجلس با اشاره به تصویب کلیات رتبه‌بندی معلمان در مجلس یازدهم تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان باید هر چه سریع‌تر انجام شود زیرا مجلس کلیات آن را در دولت قبل تصویب کرده اما هر روز معلمان از دولت و مجلس به دلیل تعلل در اجرای این موضوع سوال می‌کنند.

وی گفت: مردم به نماینگان مجلس فشار می‌آورند که چرا کاری برای گرانی، واکسن کرونا و بیکاری انجام نمی‌دهند در حالی که باید به سرعت اقدامات عملی از سوی وزرای جدید اجرایی شود.

وی گفت:‌در هدفمندی یارانه‌ها نباید در چاه دولت‌های قبلی بیفتیم؛‌ پرداخت یارانه‌های نقدی سمی مهلک است و باید درآمدهای اجرای این قانون به درمان رایگان، توسعه حمل و نقل و تکمیل پروژه‌های عمرانی،‌شهری و ورزشی منجر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون انواع و اقسام قراردادهای کارمندان در دولت وجود دارد که موجب ناکارآمدی حجم بالایی در قوه مجریه شده است که باید سریعا این موضوع اصلاح شده و مشکلات مربوط به آن رفع شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول