اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

زنگ خطر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ فوت ۱۰ نفر در یک روز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هم‌استانی براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

زنگ خطر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ فوت ۱۰ نفر در یک روز

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 898 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته ١٠ هم استانی جان خود را از دست دادند که محدوده سنی آنها عمدتا از ٣٠ تا ٦٠ سالگی است.

 پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 483 بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که 233 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 35 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 64580 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: 782 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهد‌شت حدود ٣٩ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و دنا بود. همچنین از 544 نمونه رپید تست 18 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد و دنا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش می‌کنیم که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در تجمعات و دورهمی ها شرکت ننمایید، از حضور در مکان های شلوغ و پرخطر  خودداری و در صورت داشتن هر گونه علایم بیماریهای ویروسی به مراکز ١٦ ساعته مراجعه نمایید.

وی اظهار داشت: در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک ننمایید و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ نمایید.همچنین در صورت فراخوان جهت تزریق واکسن ، در موعد مقرر واکسن خود را تزریق نمایید تا احتمال مرگ و حالت شدید بیماری کمتر بوجود آید .

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون افراد مسن و کسانیکه بیماریهای زمینه ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک های بعدی در کشور و استان نباشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول